Köpa billig mc

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Någon som har tips om man vill köpa en riktigt billig sport hoj att bygga fighter av?

Går det att köpa hojar av försäkringsbolagen som ska kaseras, skrotar, kanske import osv. Är helt nollad när det gäller detta och har precis köpt en ny hoj, så kan inte påstå att min budget för inköp är något vidare förnärvarande, men är samtidigt fast besluten att skaffa en hoj att göra fighter av.

Har försökt surfa runt, men hittar inget som funkar.

Hade jag fått sålt min nuvarande hoj så hade det varit enkelt, men det gick inget bra :)

Är det mycket "jobb" att importera någon billig "skit"?
Alla tips, idéer, fingervisningar är välkomna
 
Macaper skrev:
2458677 Någon som har tips om man vill köpa en riktigt billig sport hoj att bygga fighter av?

Går det att köpa hojar av försäkringsbolagen som ska kaseras, skrotar, kanske import osv. Är helt nollad när det gäller detta och har precis köpt en ny hoj, så kan inte påstå att min budget för inköp är något vidare förnärvarande, men är samtidigt fast besluten att skaffa en hoj att göra fighter av.

Har försökt surfa runt, men hittar inget som funkar.

Hade jag fått sålt min nuvarande hoj så hade det varit enkelt, men det gick inget bra :)

Är det mycket "jobb" att importera någon billig "skit"?
Alla tips, idéer, fingervisningar är välkomna


Vad är "riktigt billigt" enligt dig? Modeller? Årsmodeller?
 
mickelin skrev:
2458687 Vad är "riktigt billigt" enligt dig? Modeller? Årsmodeller?

Skulle helst vilja komma ner under 20-25k med tak på 30k. Går det billigare så självklart, men fattar att jag måste betala något om jag inte ska få 1970talet hoj. Gällande år, så 90tal. Modeller vet jag inte så mycket om, men någon form av sporthoj antar jag, så att det blir en snygg fighter.

Kraschpucken skrev:
2458692 Om du vill bygga fighter av en ZX7R anser jag att min är riktigt billig. :rolleyes:
PM'a mig vad som är riktigt billigt då, så får vi se :D
 
Håller på att bygga fighter av en gixxer 600 -99. Byggkostnad inkl hoj men utan utbytesmotorn som kommer sitta i (fick tag på en 750 billigt) blir kring 25". Hojen gick när jag köpte den men jag ville ha mer kräm därav 750 motorn. Sent nittiotal när det gäller Gixxers är billigt och ett bra utgångsobjekt, tycker jag. Har haft nyare Gixxer´s men märker ingen större skillnad i prestanda eller chassi. KÖÖÖÖP!!!!:tummenupp
 
Macaper skrev:
2458720 Skulle helst vilja komma ner under 20-25k med tak på 30k. Går det billigare så självklart, men fattar att jag måste betala något om jag inte ska få 1970talet hoj. Gällande år, så 90tal. Modeller vet jag inte så mycket om, men någon form av sporthoj antar jag, så att det blir en snygg fighter.


PM'a mig vad som är riktigt billigt då, så får vi se :D

Skulle kolla på tidiga gixxer 750. Såna går att få loss till rätt humana priser.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top