MB 190/200 runt årsmod -90 dyker det upp en del för en vettig peng. De är lite gubbiga men en av de snyggaste bilar som byggts.
Men dom rostar ju så inåt h-vete, eller är det bara senare modeller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MB 190/200 runt årsmod -90 dyker det upp en del för en vettig peng. De är lite gubbiga men en av de snyggaste bilar som byggts.
Men dom rostar ju så inåt h-vete, eller är det bara senare modeller?
Lite generella tips:
Köp något du har råd att köra, äga, försäkra och laga. Det är dyrt att äga bil, något man får räkna med och gärna kolla upp mer exakt hur dyrt det kommer bli innan man gör affär.
Lyxigare bilar med massor av hästar och stora motorer är svindyra att äga och laga, jag avråder från såna om du inte har en sjyst ekonomi.
Svinbilliga bilar är det ofta fel på, något som kan bli ganska dyrt ganska fort när det första man får göra är att åtgärda felen. Leta efter något i hyggligt skick, och inte i botten av prislistan.
Köp något väl beprövat, hållbart och enkelt som inte kostar skjortan att reparera om något skiter sig, kolla upp försäkringspriserna innan du köper bilen och granska bilen noga efter fel som kan bli dyra inom kort.
Skall man ha gentlemannamässig transport för småpengar är det Rover 75 som gäller. Teknologin är BMW 5 serie och du får en komplett brittisk orgie i läder och trä för dryga 20kkr. Försök hitta en diesel, tillverkad av BMW och bränslensål...
http://www.blocket.se/stockholm/Rover_75_Reg_nr_JWK_536_sv_sald_37590409.htm?ca=23_10&w=3
That's not a Corolla.
THIS is a Corolla.
No offense, men ditt vinterskott failar på samtliga punkter.
Men jag håller med ändå.
Gällande både råd och bilköp.
Jag talar av erfarenhet med andra ord...
Men tja, faktum är ju att den inte krånglat alls ännu. Allt funkar, det mesta verkar vara i hyggligt skick, den duger som vinterkärra för mig. Bakhjulsdriften blir en enorm tillgång när väl snön faller. Får se bara hur den klarar sig igenom besiktningen om två månader, det kan bli spännande...![]()
Regel nr 1 när man köper en vinterbil: köp en nybesiktigad eller åtminstånde en som inte måste besiktigas före vintern är slut...![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |