Köpa bil för runt 50 000:-, behöver råd...

Va och kollade på en Toledo 1.6 igår. En -99 som gått 6000 mil, ägdes av en dam på 60 år som köpte den ny. Pedantskött och fullservad, bilen var som ny både inuti och utanpå.
Tanten hade till och med lämnat in den för lackbehandling flera gånger, hur många 60-åriga damer gör sånt?

Satt dubbfria vinterdäck på som va i nyskick, dessutom fanns det en uppsättning dubbade däck i fint skick som ingick. Sommardäcken va också bra...

Nybesiktad i Februari utan anmärkning.

Visst var den bra mycket slöare än den bil jag har idag, men den duger helt klart att transportera sig med. Har som sagt 2st hojar också.

Va inne på att köpa en Clio -01 men är glad att jag inte gjorde det. Toledon ligger ljusår före både i kvalitétskänsla och i komfort.

La handpenning på den direkt och ska hämta den på måndag.

Får ge 55 000:- och det känns som jävligt mycket bil för pengarna

Bilden är tagen med mobilkamera, därav den kassa bildkvalitén.

Bifogat

• toledon - liten.JPG
    toledon - liten.JPG
    92 KB · Visningar: 79
Stortryne skrev:
Jag slår också ett slag för BMW. De är inte så dyra att äga som många gärna vill tro. Oftast inte så dyra att serva bl.a. p.g.a. kamkedjor :tummenupp, genomtänkta lättmekade konstruktioner (åtminstonne i de här årgångarna, de nya vet jag inte).
Att man sedan blir ledsen varje gång man kommer fram och måste stänga av kan man väl se som båre plus och minus...
Kan inte hålla med mer! "Men delarna är så dyra till BMW" Haha ja eller hur..Kolla Subaru och Nissan osv då och jämför vem som är dyr ;) Skulle hellre ha en 20k mils BMW än en 5k mils Fårrd eller nåt annat :P
BMW, freude am fahren :Bugar

Nisse Järnet skrev:
Kan inte hålla med mer! "Men delarna är så dyra till BMW" Haha ja eller hur..Kolla Subaru och Nissan osv då och jämför vem som är dyr ;) Skulle hellre ha en 20k mils BMW än en 5k mils Fårrd eller nåt annat :P
BMW, freude am fahren :Bugar

Du får min VW transporter 112i -89 för 12 bagis! (precis passerat 20k mil)

Praktisk som få, startar i alla väder, statusen ska vi inte ens tala på! :Bugar :Bugar :Bugar

Lastar man dessutom på 1 ton eller 2 på flake så går det faktiskt att köra med den på vintern också :tummenupp även om en borde skämmes om en drog ut den i vägsaltet!!

Om jag vore i din sits skulle jag nog köpa en Audi A6 2,5Tdi/Tdis... Skottsäker motor o drivlina och drar runt 0,6. Ganska pigg o rask och riktigt trevlig att köra!

Last edited:
Jag har faktist provkört en 98hk clio, och trots den plastiga känslan och inte alltför pigga motorn är den riktigt kul att köra..(på 50 vägar) ganska rapp på lägre växlarna, men har inte så hög utväxling...så den känns piggare än vad den egentligen är.

IronMike skrev:
Köp en M5 touring, å känn dig överlägsen.

:hihi

Torka av en sån o tre Audi RS4'or på väg från svensbyn o hem, fick ett stoppljus race mot en trött gammel 550 Maranello dessutom som trodde han rådde på min hummer... men ack... även han fick se sej ifrånkörd av min Transporter, det hänger på att ja har 1an bakåt o 4 meter(med extrem hölvana) till 2an(som ligger framåt)!

Nu har ja druckit förjävla många öl så allt jag säger är sanning med litte modifik....(resten kan ni utantill)...

Hade ja fått döppe i bävran nu hade ja inte tveke men en va ju litte lam på krååågen ida.. :3freak <--- tillstånd just.nu

Godnatt o hälsa kung bore att han kan kysse mej där sola inte skiner för då smälter snön........ tror stenhårt påt! :fyllisar

:backontop

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...