Köpa Berikbyxa på Handelsboden.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hej gott folk.

Har hitta en riktigt skön Berikjacka som jag ska köpa hos en lokal handlare och jag skulle även köpa byxor till.
Kruxet var att den storlek jag ska ha på byxan inte fanns och leverantören säger till ÅF att de inte tar in några nya? Trots att modelllen benämns som nyhet 2012.

Så jag börjar dammsuga nätet för att se om någon har den byxan på lager. Handelsboden hade en kvar hemma.

Nu till det som jag stör mig på, nämligen att Handelsboden är 500kr dyrare än alla andra som säljer den modellen. Alla andra säljer den byxan för 3495kr som Duells har som riktpris, medan Hb vill ha 3995kr och vägrar sänka priset.
Byxan heter f.ö. 9060 i modellbeteckning. Se länk: http://www.duells.se/katalog/Catalog...=556542&t=Info

Det här är saxat från Hb´s hemsida:

"Jag vill börja med att tacka dig för att du besöker vår hemsida – en av de absolut bästa i branschen tycker vi själva. Här hittar du bra produkter till rätt priser, eller SAMMA KVALITET – LÄGRE PRIS, som vi kallar det.

Samma kvalitet – lägre pris
Prismässigt ligger vi genomgående 25-50 % lägre än de priser ni är vana vid, tack vare mycket stora inköp direkt från tillverkarna."

Hela texten om Hb´s affärsidé: http://www.handelsboden.com/om-oss-i-45.aspx

Nu är de ju istället 14% dyrare än övriga. Jag brukar aldrig handla där annars, men nu är det enbart för att de var de enda som hade den byxan hemma och jag beställer inte från utlandet då jag vill kunna åka NU. Handlar nytt pga försäkringsärende.

Byxan ska skickas upp till butiken i Gävle och jag har mejlat dom samma info som jag skrivit här, så får man hoppas att de justerar priset. Jag återkommer senare om utgången av denna historia.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...