Köpa Berikbyxa på Handelsboden.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hej gott folk.

Har hitta en riktigt skön Berikjacka som jag ska köpa hos en lokal handlare och jag skulle även köpa byxor till.
Kruxet var att den storlek jag ska ha på byxan inte fanns och leverantören säger till ÅF att de inte tar in några nya? Trots att modelllen benämns som nyhet 2012.

Så jag börjar dammsuga nätet för att se om någon har den byxan på lager. Handelsboden hade en kvar hemma.

Nu till det som jag stör mig på, nämligen att Handelsboden är 500kr dyrare än alla andra som säljer den modellen. Alla andra säljer den byxan för 3495kr som Duells har som riktpris, medan Hb vill ha 3995kr och vägrar sänka priset.
Byxan heter f.ö. 9060 i modellbeteckning. Se länk: http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=556542&t=Info

Det här är saxat från Hb´s hemsida:

"Jag vill börja med att tacka dig för att du besöker vår hemsida – en av de absolut bästa i branschen tycker vi själva. Här hittar du bra produkter till rätt priser, eller SAMMA KVALITET – LÄGRE PRIS, som vi kallar det.

Samma kvalitet – lägre pris
Prismässigt ligger vi genomgående 25-50 % lägre än de priser ni är vana vid, tack vare mycket stora inköp direkt från tillverkarna."

Nu är de ju istället 14% dyrare än övriga. Jag brukar aldrig handla där annars, men nu är det enbart för att de var de enda som hade den byxan hemma och jag beställer inte från utlandet då jag vill kunna åka NU. Handlar nytt pga försäkringsärende.

Byxan ska skickas upp till butiken i Gävle och jag har mejlat dom samma info som jag skrivit här, så får man hoppas att de justerar priset. Jag återkommer senare om utgången av denna historia.

Jag vet inte om jag ens förstår. Om alla andra är billigare så handlar du hos någon annan? :va

Ingen tvingar dig att köpa av dom som är dyrast?

Jag vet inte om jag ens förstår. Om alla andra är billigare så handlar du hos någon annan? :va

Ingen tvingar dig att köpa av dom som är dyrast?

Läs om läs rätt! :huvet Det vara bara de som hade en i rätt storlek kvar och leverantören tar inte in nya till Sverige av nån anledning. Annars hade jag köpt den på samma ställe som jackan där jag får bra rabatt.

Min lokala handlare kan inte beställa hem från Duells för att de inte tar in nya till Sverige, annars hade saken redan varit biff och jag hade fått de till det lägre priset samt rabatt på det. Comprende?

Last edited:
Läs om läs rätt! :huvet Det vara bara de som hade en i rätt storlek kvar och leverantören tar inte in nya till Sverige av nån anledning. Annars hade jag köpt den på samma ställe som jackan där jag får bra rabatt.

Haha, men kompis. Är det ens värt att bli så irriterad för en femhunka?
Plus, han sätter ju vilket pris han vill.

Köp ett annat set? Kan ju omöjligt finnas endast detta set du kan tänkas beklä dig med?

Jag har fortf svårt att se problemet. Beställ via ebay/FC-moto eller gilla läget, liksom. :)

Nu är det ju inte så att jag inte har råd med de 500kr extra de kostar där. Utan mest det att de går ut med att de ska ligga lägre i pris än genomsnittet och sedan gör tvärtom.

Vad gäller val av byxa så provade jag Arlen Ness byxa som är likadant sydd med stretch bara att det står Arlen på och inte Berik. Dessa med stretch var grymt sköna och rörliga plus att de är kompatibla med jackan.
Provade ett Berik 2-delat ställ men utan stretch och ventilation. Kunde fan inte röra mig i det medan jackan (en Berik Airtech) satt som ett smäck men var dessutom skön.
Har haft ett annat sportställ förut innan jag körde textil emellan och det var likadant. Var bara obekvämt.

Så jag har bestämt mig för vad jag ska ha och ja jag köper den om inget annat alternativ dyker upp. Jag skrev att jag inte ville köpa från annat land, för jag vill ha mina byxor NU.

Jävligt surt att inte Duells tar hem fler, annars hade jag som sagt redan haft om hemma genom min lokala handlare dessutom billigare än att köpa i Tyskland.

Jag värdesätter att få något jag är riktigt nöjd med före priset, men kan man få dom på bättre tankar genom att väsnas lite så är ju det bara ett plus. ;-)

Haha, men kompis. Är det ens värt att bli så irriterad för en femhunka?
Plus, han sätter ju vilket pris han vill.

Köp ett annat set? Kan ju omöjligt finnas endast detta set du kan tänkas beklä dig med?

Jag har fortf svårt att se problemet. Beställ via ebay/FC-moto eller gilla läget, liksom. :)

Last edited:
Nu har jag fått svar från Handelsboden.

De tackar mig för mitt vakna öga och meddelar att de sänker priset från 3995kr till 3495kr.
De visste tydligen inte om att Duells sänkt priset på Berik och Arlen Ness. Det kunde dock ta någon dag innan hemsidan uppdateras.

Så ibland kan det bara behövas ett informerande mail istället för att BARA gnälla här på SH som många gör och sedan springer till första bästa e-shop.

Nu blev de ju dessutom billigare än att ta från Tyskland som någon rekomenderade.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025