Köpa begagnade vitvaror: vad tänka på?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Behöver (vem gör inte det?) disk- och tvättmaskin och lockas av att spara ett antal tusenlappar genom att köpa på Blocket.

Någon som kan sin saker om vitvaror? :confused:

Varningsklockor att vara uppmärksam på? Märken, modeller, årsmodeller, tekniska lösningar, versioner att akta sig för?

Det enda jag vet är att jag köpte kyl och frys begagnat för totalt 500 kr, och de har funkat felfritt nu i sisådär fyra år. Så jag säger kör på, beggade vitvaror funkar:tummenupp

Whirlpool är skräp säger min vän Tomas, Basar för en serviceverkstad vitvaror....

Ja, Whirlpool är inget vidare men kostar ju därefter. Min Tumlare kostade 1000:- för 5 år sedan och jag använder den fortfarande, diskmaskinen köpte jag begagnad *500:-* för 8 år sedan och den fungerade så sent som för ett år sen.

Cylinda är också ren jävla dynga, jag har köpte nya såna grejer till stugan och allt är skit trots att det kostade dyra pengar :(
Hittar du en begagnad Miele för bra peng så är det bara att handla!

Annars; kolla inköpsdatum för att ha någorlunda att gå efter, se till att få provköra prylarna och kolla gummit centrifugeringen vid köp av tvättmaskin då det är här eller vid vattenpumpen det brukar bli problem enligt mina erfarenheter.

Sen kan du ju tänka på att föregående ägare av vitvarorna förvarade Maggot, Spermaprov, Avföringsprov, Råttor och bröstmjölk där du har tänkt förvara din oxfile och ryska kaviar....

(EDIT) Såg nu att det gällde andra vitvaror än kyl och frys, och det är ju inte så faligt att diskmaskinen är använd till rengöring av menskoppar och toasitsar.....

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...