Köpa beg gathoj som aldrig blivit besiktigad?

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
har hittat en hoj jag funderar på att köpa då priset är helrätt... saken är bara den att hojen är av 2005 års modell, men varit avställd sen 2008 och således aldrig blivit besiktigad..

kan detta bli nåt problem el så hos bilprovningen?,, tänkte om det är nåt speciellt med den första besiktningen som ska göras efter 4år?

tack på förhand

inget speciellt med den "första" bes ... är hojjen reggad och övrigt i ordning så är det som en vanlig bes

Nix, det är som vilken vanlig besiktning som helst.

OT men: Jag besiktade om min racebuss en gång, utan att ens ta med bussen till besiktningen, det va inga problem :tummenupp

Nix, det är som vilken vanlig besiktning som helst.

OT men: Jag besiktade om min racebuss en gång, utan att ens ta med bussen till besiktningen, det va inga problem :tummenupp

hahahaa. Låter konstihgt, men jag har gjort desamma. fick anmärkning på stenskott i vindrutan, rakt framför förararen, visade kvittot från glasmästaren och sen var det fixat.. :tummenupp

Tror inte det är några som helst problem om motorcykeln är inregistrerad i Sverige och bara missat sin första besiktning av något skäl. Det enda som man kan tänka på då är ju att man missar mätareställningen från den första besiktningen om man nu vill ha lite dokumentation på hojen i fråga och tänker sälja den vidare en dag. Men ser allt bra ut skulle jag inte bry mig särskilt mycket så länge det finns saker som styrker att hojen varit avställd och omhändertagen under tiden.

hahahaa. Låter konstihgt, men jag har gjort desamma. fick anmärkning på stenskott i vindrutan, rakt framför förararen, visade kvittot från glasmästaren och sen var det fixat.. :tummenupp

Tog du med en wirre å en tusenlapp istället eller ? :D
Nja, jag hade besiktat den utanför ordinarie period pga att jag hade missat besiktningen året innan och var tvungen att ha den, så jag besiktade om den, vilket man får göra även med blankt papper, nån vecka senare, inom perioden. Dvs jag visade upp pappret, betalade 200kr och fick ett nytt papper med mig ut :tummenupp

Ok, tack för de snabba svaren.. någon ansvarig kan ta bort tråden..
Ja, det vore ju förbannat dumt om någon annan fick veta just det här, utan att behöva starta en egen tråd :tummenupp

tänkte bara att, nu när jag fick svaret så snabbt så kanske tråden bara tar upp plats i forumet...
är vanligt att göra så på andra forum så.. Men vafan, låt skiten stå kvar så kanske någon annan får nytta utav den :lol

Har du frågat varför den ställdes av 2008?
Kan vara en pga att den gått som banhoj sedan dess.

inte för att den är skrot för det, men priset borde i så fall vara lägre än likvärdig.

jodå, första ägaren ägde den ganska precis ett år, innan han sålde den vidare till en kille som körde sporadiskt 2 år innan han skrev över den på sambon pga förlorat körkort.. i samma veva ställdes den av. Nuvarande ägare saknar mc-kort och har endast kört på vischan mellan hemmet och kompisar typ..

är ingen racehoj utan en sp3:a.. syns inga spår efter klotning el så.. Hojen är provkörd och verkar funka helt felfritt

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026