Köpa beg banhoj

filipT

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
enskede
Hoj
honda 954
Hejsan alla glada!
Tänkte höra vad folk säger om att köpa en beggad Gatreggad banhoj. gsx-r 750 2004 1800 mil. sevad enligt bok. Jag kommer enbart köra på gatan, vad ska man kolla efter, vanliga fel efter banåkning? vad slits efter mycket bankörning? Eller ska man inte köpa en hoj som rullat mycket bana för att det kan dyka upp vad som hällst?

Tacksam för svar och åsikter:confused:

/filip
 
Sporthojar är ju byggda för bana så jag tror inte de är några problem,dessutom brukar dom ju oftast vara mer servade än Gathojar. Om den inte är tokvurpad och skev i ramen så är de nog inga probs.:tummenupp
 
RÅder mycket delade meningar om detta men ja skulle säga kolla de vanliga.
dvs svinglager,styrlager, kedja drivpaket, almänt skick på ram kåpor. kolla hur bromsskivorna är. Kolla hur ägarn är, har han varit noga med service? Ja personligen byter olja var 100 mil på min banhoj, ja renoverar gaffeln varje vinter, kollar ventiler, rengör bromok varje gång jag byter olja, Byter drivpaket vid minsta slitage etc. Så den är servad 3 gånger så tätt som min gathoj.

En banhoj som gått relativt orginal och inte är söndervurpad kan vara minst lika fin som en gathoj.

Maskinerna i nya hojjar verkar ju beviserligen hålla kanon, Bara läsa motorads tester på r1, zx10 å gsxr 1000, efter 5000 mil som verkar ju motorerna som nya.

SÅ var inte rädd för å köpa en hoj som gått bana. du vet iaf hur den har gått :) En gathoj kan ha levt 1800 mil på bakhjulet med maxfartstester genom tyskland etc och kan vara minst lika sliten eller slitnare.

de som generelt slits fortare på en hoj som går bana är väl just drivpaket och bromsar.

ja hade inte varit rädd för å köpa banhoj
 
Last edited:
Känns lite bätte, jag resonerade med mig själv just som ni skrev men tänkte att det kanske är ett dummt val, även om jag gärna skruvar lite så kan jag inte mycket om det.:hihi
tack för svar
 
om du funderar på annat hojmärke så kan du kolla in Thomas Södermarks Honda CBR 600RR banhoj som finns till salu här på sporthoj! känner honom personligen och han har skött sin hoj bra och vet att hojen går riktigt fint
 
Vad skall du ge för den ?

Jag köpte just en 750 från 2004 förra året och gav 55000kr för den.
Då ingick även extra kåpor som var svarta.
 
Det som slits hårdast på en banhoj jämfört med en gathoj är yttersta delen av däcken. I övrigt tror jag en gathoj som fulkopplas upp på slangen, hårdkörs med kall motor mm slits hårdare...
 
Nu körs inte alla gathojar på det sättet av oansvariga löss. Däremot vet man med tämligen stor sannolikhet att banhojen har gått med full attack och kanske varit omkull ett par gånger. Växlingar utan koppling, fullgasväxlingar osv.. Jag tror generellt att en banhoj slits hårdare.
 
Tacksam för alla svar

Han vill ha 70000 för den i org utförande, tycker jag låter mycketmen hade ändå tänkt att åka och titta på den. menar man får en 600 från 07 för de pengarna.
 
Tacksam för alla svar

Han vill ha 70000 för den i org utförande, tycker jag låter mycketmen hade ändå tänkt att åka och titta på den. menar man får en 600 från 07 för de pengarna.

E det den vita som ligger på annons här. Så tycker jag att det nog kan vara vettigt.
Mycket roligt man får med på köpet:tummenupp
Dra å kolla in den för tusan
 
Tacksam för alla svar

Han vill ha 70000 för den i org utförande, tycker jag låter mycketmen hade ändå tänkt att åka och titta på den. menar man får en 600 från 07 för de pengarna.

Oj, 70000kr är för högt för en sådan hoj.
Betalar du 70000 kommer säljaren att göra en kanonaffär.
 
Skönt att höra hur folk resonerar, tänkte försöka kika på den i veckan sen får vi se (känner jag mig själv så blir jag såld när jag ser den och köper):rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top