Köpa batterisyra i GBG, vart?

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Tjena alla goa gubbar i Götet!

Jag har beställt ett nytt batteri på postorder vilket levereras utan batterisyra p.g.a att posten inte vill hantera sådana kemikalier. Första påfyllning skall vara batterisyra, sedan kan man komplettera med destillerat vatten i vanlig ordning.

Så, jag har ringt runt till välsorterade mackar (OK/Q8 ej Statoil) och diverse batterifirmor (Batteri Recond, Batterilagret) och det enda stället som överhuvudtaget säljer batterisyra säljer det i 25liters dunkar :3freak.

Har ni några tips?

Fredr28 skrev:

Jag har beställt ett nytt batteri på postorder vilket levereras utan batterisyra p.g.a att posten inte vill hantera sådana kemikalier. Första påfyllning skall vara batterisyra, sedan kan man komplettera med destillerat vatten i vanlig ordning.

Så, jag har ringt runt till välsorterade mackar (OK/Q8 ej Statoil) och diverse batterifirmor (Batteri Recond, Batterilagret) och det enda stället som överhuvudtaget säljer batterisyra säljer det i 25liters dunkar :3freak.

Har ni några tips?
Testa TH Pettersson. Ligger på Mölndalsvägen vid södra entréen till Liseberg.
www.th-pettersson.se

Åk till en Mc/moppedaffär och be dem fylla upp batteriet. borde kosta dig max 50 spänn.

Fredr28 skrev:

Har ni några tips?

Det man fyller på i ett batteri är destillerat vatten och säljs på vilken mack som helst....

Det blir batterisyra i batteriet... :kocko

Lycka till.... :lol

Är batteriet torr laddat så måste han ha batteri syra i och inte destilerat vatten :kocko

Marulc skrev:
Det man fyller på i ett batteri är destillerat vatten och säljs på vilken mack som helst....

:kocko på dig själv din mupp :D

Läs gärna vad jag skrev "Första påfyllning skall vara batterisyra, sedan kan man komplettera med destillerat vatten i vanlig ordning".

Nåväl, batterisyra är nu införskaffat, Honda MC-Center sålde dessa i 1-liters flaskor.

Kan man göra batterisyra själv hemma i ett annat batteri?

Funkar iaf i teorin tycker jag :)

jag kan fylla de åt dig..

jag kan fylla de för några spänn, om du inte redan löst de...

Marulc skrev:

Lycka till.... :lol
Besserwisser mode ON: Det är inte destillerat vatten längre, det är avjoniserat. /Besserwissermode OFF

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman