Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Haha, bra kämpat!Hehehe... jeg tror jeg var på 14500-15000varv) Max är 13k...
Ja, den är helt underbar men jag skal jobba i Singapore från 5. oktober....så tyvärr måsta jag sälja

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, bra kämpat!Hehehe... jeg tror jeg var på 14500-15000varv) Max är 13k...
Ja, den är helt underbar men jag skal jobba i Singapore från 5. oktober....så tyvärr måsta jag sälja
Haha, bra kämpat!Hur kom du förbi varvstoppet? Lite för snabb nerväxling?
Det är grymt bra pris!![]()
Jag är inte riktigt där än men har hoppas på att komma dit = full kontroll.Det är mäktigt när det går på bakhjulet i 200 ut ur kurvorna.
Precis, först fokus på körningen och lära mig tekniken sedan avancera med mer effekt.På en 600 är det enklare att fokusera på det utan att behöva vara rädd för highsiders lika ofta. Sedan, när man lärt sig, kan man byta till 1000 om inte farten i änden på rakan är hög nog.
Jag tror inte på att man blir tuffare genom att köra en 1000 kubikare isf en 600, det handlar väl om att kunna köra hoj oavsett. Om det är lättare att lära sig på en 600 så är det en sådan jag behöver köpa (steg 1).Är det viktigt för dig att vara tuff ska du SÅKLART köpa en 1000, vill du lära dig att köra hoj så TROR jag att det går lättare/snabbare/billigare på en 600.
Precis min tankeja tror personligen du åker fortare på en 600a i början. som någon sa så räcker de å konsntrera dig på körningen. en 1000 cc vurpar du me om du itne hittar marginalerna på gasen ur böjarna.... 600a förlåter idg mycket mer.
Vilka fel ska jag leta efter?Vidare köp en så oskruvad/okrashad hoj som möjligt. Personligen köper jag hellre en hoj från en som INTE är en dokumenterad kraschkung.
Välj efter känsla.. ungefär samma storlek på 600 och 1000..
finns stöld försäkring att teckna på banhojar kan vara bra i detta landet...
färdig kittad är mycket billigare men kan vara dåligt skick...
Jag vill oxå veta mer. Jag har fått kalla handen av alla bolag enbart för att den varit avställd, ingen jag pratat med vill ge mig en stöld försäkring.
Gäller garageförsäkringen om den stjäls utanför "garaget"? När jag pratade med Folksam om just det så gällde den enbart om den blev stulen på hemort. O andra sidan får man nya svar varenda gång man ringer...Jag har min hoj garageförsäkrad hos Folksam. Den är ju avställd och då tecknar man en garageförsäkring.
Då gäller även begränsad vagnskada, det innebär att om man tappar den av släpet tex. så gäller vagnskadan. Smart.
Hur tänkte ni försäkra?
Som svar på 600/1000. En riktigt inställd 1000-kubikare ger en känsla som ingen 600 någonsin kan ge. Köp min
/ Jens
Gäller garageförsäkringen om den stjäls utanför "garaget"? När jag pratade med Folksam om just det så gällde den enbart om den blev stulen på hemort. O andra sidan får man nya svar varenda gång man ringer...
Vad jag har läst mig till är att den skall vara låst med 2 av varandra oberoende lås.
Sen hittade jag inget mer..
/ Jens
Tack tack... men, jag SKAL sälja... Jag flytter till Singapore om 5 veckor.
Är alla helt bortskämda idag?
Köp något standard, helt utan kitt om du hittar. Finare grejer kräver mer service och det kanske inte är så kul att lägga slantar på sådant när något man vill som nybörjare är att maximera körtiden. Sedan om du väljer 600 eller 1000 är nog mer en smaksak.
Prio på regndäck/fälg och eventuellt lite krashdelar såsom handtag etc.
Quickshifter, Öhlins, superduper någonting annat är inte det som borde fälla avgörandet utan se det bara för var det är. Är det dyrt nytt är det oftast dyrt att laga/serva.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |