Köpa banhoj i England, hjälp mig!

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Glott lite på banhojar utomlands, då utbudet här just nu är sådär vad gäller min prisklass och typ av hoj.

Ska ta licensen i år och dra på så många bandagar som jag hinner med. Behöver alltså inte världens kittade hoj, utan någon med kraschkåpor, ställbara fotpinnar och extra set med fälgar i princip. Då jag inte har bråttom att lära mig.

Började kolla på lite hojar i tyskland, men stängde ganska fort ner mobile.de då tyskarna har värre priser än R1-98 här i Sverige... Kollade spanska blocket, men blir ganska långt bort ändå. Så gick jag in på engelska ebay och tyckte det va hyfsade priser för hojarna!

Men nu är min fråga: Vad blir bäst/billigast att göra? Åka dit och hämta eller frakta hit hojen till Göteborg?



Sen är det någon här som funderat på att bli av med sin banhoj som stämmer in på min beskrivning och är runt 30-50k prissklassen, så får ni gärna höra av er i PM. :gnissla
 

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
Hittar du nåt i spanien så kan jag hämta den åt dig, ( bor i Malaga) jag kan ordna så du får bränna av den på spanska banor hela vintern, sen fraktar jag den till Svedala lagom till säsongen börjar. Låter det intressant så tveka inte att höra av dig. sportgaraget.se
Mvh Pekka
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Hej,

min uppfattning är att det i Sverige nu är köparens marknad i högre grad än på många år.

Är du beredd att lägga 30.000-50.000 kr är jag övertygad om att du under våren kan hitta en riktigt fin och hyggligt ny hoj (post-2007) om du bara söker här på SH och lägger bud.

Om jag var i din situation skulle jag lägga motsvarande fraktkostnaden det innebär att ta hem en hoj, på en hoj som någon annan redan tagit hem, och på det viset få ett finare objekt.

Då du verkar bo i sydvästra Sverige har du ju dessutom en stor del av den inhemska andrahandsmarknaden inom en dagstur.

Åker man till England för att handla hoj kan man ju anta att ev. prutmån är mer eller mindre förverkad.

Lycka till med letandet!
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Åka skåpbil till England är ganska dyrt. Räkna med minst 4500 för färjor, sen tillkommer övernattningar och i varje fall 300 mil körning...
Men det är inte särkilt dyrt att få den fraktad hem till Sverige, om du kan få säljaren att bygga något som liknar en bur som t.ex. nya hojar kommer lastade i, så får du hem den för ett par tusenlappar, bara du hittar rätt fraktföretag.
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Åkte själv till England och hämtade en förra året. hemma reggad och klar för en r1 08:a i ok skick 47k inkl resa mat och bensin Tåget inkl bil t/r tycker jag inte va så farligt.
Prutningen gjordes över Ebay Best offer. visst det blev ett par mil. själv åkte jag kl19 från Stockholm och va tbx 03 måndag morgon sov i bilen under tiden kompisen körde. Men det va jag det. Tröttnade på alla som trodde deras 06:eek:r va värda 70-80000
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Gå in på sidan banhoj.com. Den drivs/ägs av en kille som heter Andy som kommer från England men bor här i Skåne. Han importerar hojar just från England och har gjort så ett bra tag. Om det du vill ha inte finns så kan du säkert snacka med honom att plocka hem det du vill ha. Han brukar ha vettiga priser och han vet vad han pysslar med eftersom han själv kör mycket bana. Om du nu vill slippa klyddet med import och allt som medföljer i den biten. Lycka till!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Hej,

min uppfattning är att det i Sverige nu är köparens marknad i högre grad än på många år.

Är du beredd att lägga 30.000-50.000 kr är jag övertygad om att du under våren kan hitta en riktigt fin och hyggligt ny hoj (post-2007) om du bara söker här på SH och lägger bud.

Om jag var i din situation skulle jag lägga motsvarande fraktkostnaden det innebär att ta hem en hoj, på en hoj som någon annan redan tagit hem, och på det viset få ett finare objekt.

Då du verkar bo i sydvästra Sverige har du ju dessutom en stor del av den inhemska andrahandsmarknaden inom en dagstur.

Åker man till England för att handla hoj kan man ju anta att ev. prutmån är mer eller mindre förverkad.

Lycka till med letandet!

Jag hade hållit med dig tidigare år. Redan för 2år sedan fanns -08 1000 Honda för 43-45000:-
Men i år...... Nää, hittar inte mycket i samma prisklass som TS... som är nått att ha.

Jag kollar England (Som verkar enklast & billigast) Tyskland, italien osv.. Även US, men då jag inte ska dit i år, känns det krångligt att lösa frakten.
Sökte jag hoj för 80-100.000:- vore England självklart... Men 30-40-50.000:-.... blir inte lätt med frakter osv.

Rådvill & HATAR att garaget saknar racehoj... så till TS: Kanske ska vi slå oss ihop ett gäng, & lösa frakten gemensamt?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag hade hållit med dig tidigare år. Redan för :banana2år sedan fanns -08 1000 Honda för 43-45000:-
Men i år...... Nää, hittar inte mycket i samma prisklass som TS... som är nått att ha.

Jag kollar England (Som verkar enklast & billigast) Tyskland, italien osv.. Även US, men då jag inte ska dit i år, känns det krångligt att lösa frakten.
Sökte jag hoj för 80-100.000:- vore England självklart... Men 30-40-50.000:-.... blir inte lätt med frakter osv.

Rådvill & HATAR att garaget saknar racehoj... så till TS: Kanske ska vi slå oss ihop ett gäng, & lösa frakten gemensamt?

Det skulle jag vara intresserad av!
 

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Kolla in www.banhoj.com som sysslar precis med sånt här. Just nu lite vinterdvala i deras webbshop men skicka ett maiil Andy som har sajten så svarar han säkert.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om du ska köpa någon värre form av banhoj, var mycket vaksam om du åker till England. Min erfarenhet är att det utannonserade antalet "riktiga BSB Superbikes" är ungefär tre gånger högre än det antal hojar som verkligen gått i BSB. Det finns mycket skit i omlopp som slängts ihop av kraschade delar, reservdelar och ibland rena gathojsdelar...
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Om du ska köpa någon värre form av banhoj, var mycket vaksam om du åker till England. Min erfarenhet är att det utannonserade antalet "riktiga BSB Superbikes" är ungefär tre gånger högre än det antal hojar som verkligen gått i BSB. Det finns mycket skit i omlopp som slängts ihop av kraschade delar, reservdelar och ibland rena gathojsdelar...

Det behövs inte än på ett tag, men ska komma ihåg det!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Är påväg till Stockholm för att hämta en K5/6. Behöver dock extra fälgar, vilka årsmodeller passar på en K5a?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top