Köpa båge av Bikestop?

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6 -06
Jag är i gång med att köpa en R6 eller liknande båte och försöker klura ut om det är värt att köpa bågen hos Bikestop. De ligger ungefär 10.000 kronor under övriga handlare med den skillnaden att de tydligen importerar bågarna själva.
Vad gör det för skillnad för mig under tiden jag äger bågen, eller då jag ska sälja den vidare? Eller om jag byter in den hos en märkeshandlare?

Du får två års garanti istället för 5år hos svenska generalagenten.
Beakta att dom 5åren om du köper hos en "vanlig" handlare kräver att du servar den hos auktoriserad yamaha handlare,står tydligt på yamahas hemsida

En handlare ger dig förmodligen sämre i inbyte om den ej har 5åriga garantier eftersom han förmodligen kan marknadsföra sin hoj med 5 åriga garantier som en trygghet gentemot 2år

Själv resonerar jag såhär..

Kan du inte ett skvatt och inte känner en enda kotte som kan ngt om mc så köp svenskt med 5år,en trygghet du har som givetvis kommer kosta dig i slutändan

Kan du skruva själv ellér känner folk som kan hjälpa dig så köp från parallelimport firmor med 2års garanti och därefter så sköter du hojen själv och sparar dokumentation på egna utförda arbeten med kvitto och lämnar in för säg synkning,ventilkoll m.m. och har kvitton på dom sakerna

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back