köpa bärbar vs. stationär

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Är riktigt sugen på att köpa en ny bärbar och bara ha den...
Är denna HP:n som är intressant just nu.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099625

Det är väll vettig prestanda till de pengarna?

Men för mindre pengar får man en fet stationär.
Vad ska man välja? Jag surfar, fixar lite bilder, laddar ner mm.

Om jag köper en ny stationär ska den va TYST Vilka grejor väljer man då? Ska helst va färdigbyggt när den kommer till mig var länge sedan jag byggde en dator.

Sitter idag på en 1,5ghz p4 med 256 i ram..

Med de användningsområden som du beskrev så är verkar en bärbar vara att rekommendera. Den största nackdelen som jag tycker följer med bärbara är hårddiskarna. De är inte så snabba och inte så stora. Det senare finns det ju dock bot på med vettiga externa hårddiskar numera.

En sak att kolla efter på bärbara är att det finns skruvhål vid fästet för vga-ut. Av någon anledning så tycker ACER att det är en dum uppfinning, vilket leder till att kabeln till extern skärm/projektor åker ut med jämna mellanrum.

MR.duDe skrev:
2622215 ska själv köpa nya dator. Kom fram till att en barbär är bäst för mig. ska inte pela eller nåt sånt, utan surfa, köta hemsidor och sånt. Lättare med en bärbar då, ska öven ha trädlöst. Skönt att kunna sitta vsromhelst i huset.

Edit: kollat på ungefär samma dator som du, ska köpa denna idag:

http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SE92557
Nöjd med datorn hittills?

Vet inte.. Är mest sugen på en inter core2 duo men hur är amd?

Om du köper en ny dator så är valet lättare än någonsin för alla nu!
Köp en Apple Macbook el Macbook Pro som jag har!

Upp till 3 GB internminne, 300 GB HD, 15,4" Widescreen, Intel Core DUO 2 med 2,33 Ghz, inbyggd webkamera mm mm mm
Och inte minst så får du värdlens bästa operativsystem på köpet OSX.. Om du fortfarande "tror" att du kommer använda Windows Xp el Vista så kan du göra det på Macen också, samtidigt eller så bootar man helt enkelt om datorn och håller inne ALT tangenten så startar den upp i Windows om man installerat det (Inga virus kan skada macen även om Windows får virus, då installerar man bara om det då det ligger på en partionerad liten plats i datorn).. om du tror det går slött ???
Eftersom de nya Apple har Intel i sig så fungerar det att köra operativsystemen från Microsoft precis lika bra som på en vanlig PC, en sak skiljer dock!!! Det går fortare på macen att köra Windows än på en PC ;)

Jag har min till salu om någon är intresserad, PM:a bara!
Anledningen är att vi kommer få Hempc på jobbet och då plockar jag ut en ny 17" istället.

Prestandan är nog för de flesta och därtill.. jag redigerar HD video i full upplösning samtidigt som jag kör Photoshop och kan se på en DVD film utan att datorn ens går på halvfart.
Likaså till Foto, musik och vad man än använder datorn till så slår den allt annat.

Last edited:
Eureka skrev:
2625226 Massa blaj för att få sålt nåt som är omöjligt att bli av med

Yeye, du vill bara bli av me ditt skit, varför behåller du de inte annars istället för o plocka ut en ny hempc me skitprestanda som kommer kosta dig massor me de nya reglerna..va va va:tungan :tungan ;) :pannkyss

:hihi

AndreasNo skrev:
2625237 Yeye, du vill bara bli av me ditt skit, varför behåller du de inte annars istället för o plocka ut en ny hempc me skitprestanda som kommer kosta dig massor me de nya reglerna..va va va:tungan :tungan ;) :pannkyss

:hihi

Nä blir inte så dyrt... sälja är det lättaste eftersom alla vill ha Mac verkar det som nu så det är väl minsta problemet.
Men varför inte nyttja från företaget och göra någon annan glad till ett bra pris.
Va va va ???

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...