Köpa bärbar dator, var när hur ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
En bärbar ska inhandlas.. Momsen kommer lyftas av och såna saker.

Frågan är, vilka är bra att handla av? Dell har folk dell'ade åsikter om *där fick jag till det* :rofl

nejmen vad tycker ni? egna erfarenheter...?

Enda kraven är väl typ 1024 ram, 80 gig hårddisk, wlan/nätverkskort, 17" skärm, dvd brännare, samt utgång så man kan koppla den till lcd tv. Ska användas till allt utom spel. Samt avdragbar moms..

:)

IronMike skrev:
2202362 svindyr?...

glömde att den får inte kosta så mkt mer än 10 lax. ska ju ha råd att betala tillbaks pengarna också..
Äh, det där är en snik-VAIO i 17". Kostar bara runt 17000:- inkl. moms.

Pr0bz skrev:
2202372 Är den värd priset om man bara ska spela på den? Sugen på en sådan.
Lägger du samma summa på en stationär så får en en brutal speldator. Men som bärbar lär den fixa de flesta spel, bra CPU och GPU är det i den iaf.

Ten-0 skrev:
2202411 Macbook?

Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Ironimicke, jag hade en dell inspiron 9300 och jag var väldigt nöjd med den. Ser inga nackdelar med Dell, bara datornördarna som gör det. Prisvärda grejjer, annars har du Acer som också verkar vara riktigt prisvärda. Mitt nästa köp blir en Acer laptop iaf.

Dee_cati skrev:
2202428 Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Ironimicke, jag hade en dell inspiron 9300 och jag var väldigt nöjd med den. Ser inga nackdelar med Dell, bara datornördarna som gör det. Prisvärda grejjer, annars har du Acer som också verkar vara riktigt prisvärda. Mitt nästa köp blir en Acer laptop iaf.
Jag har kikat lite på acer.. sålt en del acer också. Har ju sålt bärbara datorer, fram till typ nyss. Nackdelen med acer, är att dom känns lite plastiga, snik? Finns dock en som är riktigt prisvärd!! acer 5003 aspire, 2048 ram, 100 gig sata hårddisk, och alla andra features - förutom bluetooth. För 9997:- ... men jag skulle helre då ha en packardbell w3333, ngt sämre ram. I övrigt same same. Schysstare design, mindre plastig, samt rikgit fin skärm.

Så frågan är mer.. Om det finns liknande firmor som dell, på nätet som säljer fler typer av datorer? Till hyffsade priser..

Jag har annars inget emot dell, dom verkar ok. Men som sagt, datanördar kanske inte föredrar dom av såna anl jag inte förstår mig på, om man ska snacka mer i detalj t ex hur processerna är uppbyggda, och vilka spel som släpar med olika typer av grafikkort å sånt crap.

:)

Dee_cati skrev:
2202428 Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Exakt varför ska man välja bort en Mac? Please tell me.

Ironmike, jag har polare som är "gamingnördar" på ganska hög nivå. Dom lirar med Delldatorer. Inget negativt som kommit ur deras munnar. Vet även flera som kör med Dell som inte har något att klaga på. Verkar vara värda sina pengar. :tummenupp

jag köpte en IBM.. för nåt år sen då va den i princip det senaste som fanns "nästan iaf" är hur nöjd som helst.. den är smidig och man känner att det är riktigt bra kvalitet. dock är den ganska ful.. fick ge 12 lax me studentrabatt

Ten-0 skrev:
2202449 Exakt varför ska man välja bort en Mac? Please tell me.

Ironmike, jag har polare som är "gamingnördar" på ganska hög nivå. Dom lirar med Delldatorer. Inget negativt som kommit ur deras munnar. Vet även flera som kör med Dell som inte har något att klaga på. Verkar vara värda sina pengar. :tummenupp
Okej :) .. verkar ju iofs bra. Det som verkar smidigt är att man kan skräddarsy rätt smidigt samtidigt som man lägger beställningen.

Hari nte hittat nån annan åf som erbjuder samma typer utav tjänster.

fujitsu-siemens - s.series, lifebook mm är jäkligt bra datorer.
Annars IBM thinkpad är bra, eller sony vaio serien.
Försök ialf köpa en med pentium proccesor, och bra batteritid.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti