Köpa av "smalt" däck.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Hade tänkt köpa ett nytt däck till hojen. Nu har jag ett Michelin Pilot Road 2 och är väl inte helt nöjd med det. För det första så tar kedjan i däcket och för det andra så är det grymt svårt att få på däcket när jag byter fälgar.

Så är det något som vet om det finns några prisvärda och hållbara däck som är lite smalare än Pilot Road2?

Edit: Oj då såg att rubriken blev lite konstig. :-)

Men... Är det inte samma sving på 660 och 625? Jag har Pilot Road 2ct på och det touchar bara kedjan lite.

Att få på och av är ju en teknikfråga. Första gångerna var det knepigt men när man hittat läget och så var det ju lugnt. Tar bara nån minut.

Sorry... Har inget svar. Blev bara nyfiken på om det var annan sving...?

Eller... Jag körde tidigare med pirelli dragon (om jag inte minns fel) och dom minns jag var något smalare. Dom tog inte i kedjan men var minst lika krepiga vid av/på. Men å andra sidan så var dom inte i närheten så bra som Pilot Road 2. Sämre våtgrepp och sämre livslängd. Torrgreppet för båda är tillräckligt för gata och inte tillräckligt för bana.

/Lucky9

Men... Är det inte samma sving på 660 och 625? Jag har Pilot Road 2ct på och det touchar bara kedjan lite.

Att få på och av är ju en teknikfråga. Första gångerna var det knepigt men när man hittat läget och så var det ju lugnt. Tar bara nån minut.

Sorry... Har inget svar. Blev bara nyfiken på om det var annan sving...?

Eller... Jag körde tidigare med pirelli dragon (om jag inte minns fel) och dom minns jag var något smalare. Dom tog inte i kedjan men var minst lika krepiga vid av/på. Men å andra sidan så var dom inte i närheten så bra som Pilot Road 2. Sämre våtgrepp och sämre livslängd. Torrgreppet för båda är tillräckligt för gata och inte tillräckligt för bana.

/Lucky9

Har ju en 625 sxc med motardfälgar så det är en annan swing på den. Men min gamla kedja tog inte i sådär jättemycket men tillräckligt för att skava av en bit av däcket samt att det hamnar kedjeolja på däckets kant. Nu har jag köpt en ny kedja som av någon anledning har lite bredare länkar så den lär ju ta i ännu mer.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back