NOMAD
Medlem
Var kan man köpa Arai Rx-7 i Usa??Och är det någon skillnad mellan europa modellen.Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På e-bay har jag funnit svårslagna priser och det är antagligen där du kan göra bästa affären. Men där handlar man givetvis med viss försiktighet
Arai har skrivit en liten rad om att handla overseas på sin europeiska sida. Läs här, längst ned! Om det ligger något i det vet jag inte.
Jag chansade o köpte en på EBay, blev en vit Arai RX-7 (420$) med spegel visir (60$) total 530 $ med frakt. Tullen lär man ju inte ha tur med, men det känns som man kommer bra mycket billigare undan ändå.
Tror inte kvaliten är sämre i USA, kanske inte samma stämplar ?
Det är ju trots allt USA, Arai hade blivit stämda om dom var kass !![]()
Ja usa tror ja inte e nån fara me vare sig kvalite eller passformen, däremot e jag ganska säker på att de e helt annan passform i asien...
På e-bay har jag funnit svårslagna priser och det är antagligen där du kan göra bästa affären. Men där handlar man givetvis med viss försiktighet
Arai har skrivit en liten rad om att handla overseas på sin europeiska sida. Läs här, längst ned! Om det ligger något i det vet jag inte.
Sant !
Asiater har mindre skalle och hjälmarna där är efter andra mått. Däremot skulle jag tro att det är samma i Sverige / USA och om inte exakt så väldit lika. Själv har jag en X-sprit (X-eleven) från staterna och den sitter som gjuten på mig. Precis som dom svenska X-spirit.
Jag ringde Duells i sommras för att kolla just detta, och killen där sa att dom hade hårdare krav på hjälmar i USA. Testerna i Europa skulle klara hårda slag på ett visst antal punkter på hjälmskalet. I USA skulle skalet klara av slag på fler punkter än här. Om det sen skilde något kunde han inte svara på.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|