Köpa APEs extra disk koppling i Sverige/Europa?

Jag skickade ett mail till honom och sade att jag fått hans adress från PiPPi. :-)
 
Vad är gjort med motorn ? Mycket hästar ?

Om inte, kan man använda EF-lameller (tunnare) för att få i extra kopplingsyta.

Har du mycket hästar kan jag rekommendera en lockup istället, hanterar effekten samtidigt som man kan använda de mjuka originalfjädrarna. Man slipper bli trött i underarmen vid stadskörning...
 
Det är en GS 1150 motor så det är väl redan "EF" lameller i den. Inte så mycket gjort med motorn borrad+kammar men inget portjobb men original-lamellerna orkar inte med, har starka nypor så jag tror inte det blir något problem med kopplingshårdheten.
 
Jag faxade min order till dom i morse och dom har nu lagt den på posten. Snacka om bra service! :-)

Hoppas bara att posten i Sverige inte gör lika "bra" job som vanligt, då tar det nog en månad innan kittet är hemma! :-P
 
Fick kopplingskittet idag, förbenade posten satt på det i en vecka (och tog hundraspänn för "servicen") tull + MOMS + postens straffavgift 318SEK.

Det fina var att det var USA postens expressbrev som skall levereras hem till dörren! Jag fick åka 2.5mil för att hämta det efter som dom ville ha pengar, dom kunde inte skicka en faktura? jag hatar posten....
 
Starka nypor?

Fick äntligen tid att köra lite med nya kopplingen. Den är skitsön och lätt att modulera dock blev jackan bra tight runt vänsterarmen, jag fick bodybilder "pump" i armmusklerna av den! Jag var kanske lite styv i korken när jag sade till Biker66 att jag hade starka nypor... kopplingen rekomenderas inte till någon som bor i storstan. Den funkar här ute i skogarna (och det är bra träning för vänsterarmen) men det blir nog en lockup så småningom.

Bytte till 20-50 olja samtidigt, vilket motorn verka gilla (mindre vibrationer, kan vara inbillning).
 
Been there, done that !
Det är då man gärna tar en extra glass vid fikastoppen, så man får vila underarmen... :D

1. Om du inte redan gjort det; Prova med tre HD-fjädrar och tre std-fjädrar, alternativt någon 4/2 kombination (jämnt fördelat såklart) för att hitta minsta användbara fjädertryck som håller kopplingen i schack.

2. Kolla kopplingsvajerns dragning så den inte kinkar någonstans.

3. köp ny vajer, eller ännu bättre, bygg en ny längre som du kan dra i 'snällare' böjar.

Alla detaljer hjälper till, när du tröttnat är en lockup väl värd sina pengar !

Vilka kammar/kubik kör du med ?
 
Been there, done that !
Det är då man gärna tar en extra glass vid fikastoppen, så man får vila underarmen... :D

1. Om du inte redan gjort det; Prova med tre HD-fjädrar och tre std-fjädrar, alternativt någon 4/2 kombination (jämnt fördelat såklart) för att hitta minsta användbara fjädertryck som håller kopplingen i schack.

2. Kolla kopplingsvajerns dragning så den inte kinkar någonstans.

3. köp ny vajer, eller ännu bättre, bygg en ny längre som du kan dra i 'snällare' böjar.

Alla detaljer hjälper till, när du tröttnat är en lockup väl värd sina pengar !

Vilka kammar/kubik kör du med ?

Jag skall prova att byta ut ett par mot orginal fjädrarna och se om det räcker (det gör det nog).

Ärligt talat så vet jag inte så mycket om motorn. Jag köpte cykeln i vintras. Den skall vara byggd av Motospeed på nittitalet. Han som jag köpte av trodde att det var 76mm borr och Yoshimura kammar.
Risken är att den åker isär i vinter så vet jag mera sedan.

Funderar på att köpa denna som alternativt vinter projekt:
http://www.blocket.se/ostergotland/Suzuki_GSXR_1100_Turbo_Gatreggad_33756131.htm

Har kontanter vid nästa lön... varför gör man alltid av med pengarna minst lika fort som man får dom? Ska lägga upp länk till annonsen på forat och se om någon vet något om den.

Blir det ingen turbohoj så köper jag troligen ett motorkit från APE. Jag har pratat lite med APE och dom rekomenderade en 1428cc motor. 1500cc var lite överkurs tyckte dom. :D
 
Blir det ingen turbohoj så köper jag troligen ett motorkit från APE. Jag har pratat lite med APE och dom rekomenderade en 1428cc motor. 1500cc var lite överkurs tyckte dom. :D

Jaså, det var konstigt, jag har inte haft nååågra problem med mitt 1500-bygge.... :rolleyes:
 
Jeg har kjørt med 1427cc og 220"rwhp" ( målt på McXpress sin Superflow vattenbroms ) og originale kopplingplater + Motospeed sine medium hårde kopplingsfjader uten problem. Hvis kopplingen slirar er det oftest stålplatene som er skjeve.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top