Köpa andra bromsskivor NSR -98

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Tja alla! Funderar på att köpa nya skivor till nsr:en, undrar om någon vet nån sida med "snygga" skivor. altså inte helt runda, utan någåt mönster.
Fan jag vet inte hur jag ska förklara. Dom ska bara runda men inte rakskurna runda, liksom ett mönster. Jag vet hur det ska se ut men inte hur man ska berätta hur det ska se ut. :huvet Jaja ni förstår säkert! :hihi

blackburn_xt skrev:
2092657 Tja alla! Funderar på att köpa nya skivor till nsr:en, undrar om någon vet nån sida med "snygga" skivor. altså inte helt runda, utan någåt mönster.
Fan jag vet inte hur jag ska förklara. Dom ska bara runda men inte rakskurna runda, liksom ett mönster. Jag vet hur det ska se ut men inte hur man ska berätta hur det ska se ut. :huvet Jaja ni förstår säkert! :hihi
Vågiga skivor helt enkelt.

Så hette det :huvet Någon som vet var man får tag på sådana? Giewiz hade dem inte

Jag gjorde egna bromsskivor till krossen, eller pappa gjorde.
Tog ett stål på jobbet som tålde hög värme och skärde ut det med ett snyggt mönster i en såndär stor lasermaskin.

Vet inte om det är smart att köra med dessa, men de fyller sin funktion och är snygga :)

Last edited:
Pr0bz skrev:
2093354 Jag gjorde egna bromsskivor till krossen, eller pappa gjorde.
Tog ett stål på jobbet som tålde hög värme och skärde ut det med ett snyggt mönster i en såndär stor lasermaskin.

Vet inte om det är smart att köra med dessa, men de fyller sin funktion och är snygga :)
men hur många har tillgång till en lasermaskin? :pannkyss

Jag skulle visserligen kunna ha tillgång till en cnc operatör och en hel verkastad med alla cnc maskiner man kan tänka sig, måste det vara något speciellt material? Blir det lika bra som att köpa?

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...