köpa aluminium rör i sthlm?

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Jag behöver tillverka en distans(fyrkantig ring) av aluminium ill framfälgen på min 660. Vet nån något bra företag i stockholmområdet som kan svarva fram en distans för rimlig peng?

Annars går det också bra att köpa ett alu-rör i rätt storlek och sen borra å kapa själv...

Några tips var man kan få tag på aluminium rör?

Tacksam för svar

/Macke

-MLM- skrev:
2642660 Jag behöver tillverka en distans(fyrkantig ring) av aluminium ill framfälgen på min 660. Vet nån något bra företag i stockholmområdet som kan svarva fram en distans för rimlig peng?

Annars går det också bra att köpa ett alu-rör i rätt storlek och sen borra å kapa själv...

Tacksam för svar

/Macke

Tänkte säga metallvaruhuset men de verkar ha gått samman med Tibnor, så Tibnor? ingen aning om prisvärdhet.

-MLM- skrev:
2642660 Jag behöver tillverka en distans(fyrkantig ring) av aluminium ill framfälgen på min 660. Vet nån något bra företag i stockholmområdet som kan svarva fram en distans för rimlig peng?

Tacksam för svar

/Macke

Hej. Gå till en metallskrot och leta. Kostar inte mycket alls. Att såga av ett rör blir sällan bra eftersom det är nästan omöjligt att såga rakt, du behöver en svarv. Känner du ingen som har en? Jag har en och om du vill och inte har för bråttom så jkan jag väl snurra till ett par åt dig, bara du har ämnen.
Per:squid

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...