Köpa Alpinestars Skinnställ tips!?

Olika design, passform, detaljfinish skulle jag tippa på. RC1 tycker jag är snyggast i svart, mx1 blir jävligt snyggt med sina detaljer.

Har innerfickor i mitt, men vill inte ha massa nycklar och skit i bröstet när jag åker ut och råkar krama ett träd.

Nej det är sant, men det kan vara bra att ha ett garagekort och ett körkort i fickan. Såg att sp-1 hade fickor. Och tänkte att det är ju inget negativt direkt =) Men då kanske alla astar ställ har det då. Håller med om att mx1 är snyggast. Hade inte tvekat att köpa det om det inte vore så att det skiljde över 2000kr mot de andra...

Utgå inte från att alla A-starsmodeller är likadana i passform, för det är de inte. Har själv A-stars Race replica 08/09, och det är annorlunda i passform mot såväl MX-1 som RC-1 och Vector. Vector är för långa/smala, RC-1 är uppfattade jag som ganska hårt och stelt, MX-1 lite mer race och Race replica mest race. Prova dig fram.

Ang. Fc-moto är det just nu mer fördelaktigt att beställa från England till följd av det låga pundet. Jfr t.ex. http://www.mcaleicester.co.uk/products/leather-suits/brands/alpinestars/1_piece_mens/

Rea också på MX-1: http://www.mcaleicester.co.uk/products/leather-suits/731

Lånar tråden lite ifall det är okej.

Var iväg och provade en A-stars 2-delad skinnställ i storlek 46. Det satt som korvskinn. Är helt nytt och aldrig använt.

Min fråga är hur pass mycket töjer sig dessa? för så tajt som det satt får jag varken på ett ryggskydd eller en varmtröja de dagar de skulle bli kallt.

Tror ni det töjer sig eller är det bara att glömma?

Har ett Alpinestars Gp-plus 2 delat dock, tycker benen är stora i förhållande överdelen. Provkraschat de i 120Km/h och de klarade de galant.. :tummenupp

Utgå inte från att alla A-starsmodeller är likadana i passform, för det är de inte.

Kan inte påpekas tillräckligt många gånger!

Jag har haft tre olika A-stars och fast dom har varit i samma storlek på lappen så har passformen/storleken skiljt sig "ganska" mycket. Sen töjer dom sig ju väldigt olika beroende på andelen skinn & stretchmaterial. Mitt GP-Plus töjde sig minst en storlek om inte två.

Lånar tråden lite ifall det är okej.

Var iväg och provade en A-stars 2-delad skinnställ i storlek 46. Det satt som korvskinn. Är helt nytt och aldrig använt.

Min fråga är hur pass mycket töjer sig dessa?

Nu har jag bara haft ett 2-delat A-stars, ett TX-1. Det fick jag knappt på mig när jag fick hem det. Efter en halv säsong (500mil) var det så stort att jag nästan kunde ha jeans & tröja under (nå'ja) och det byttes mot ett nytt. Det fick Iofs. utstå en del regnskurar men det töjde sig ordentligt, det också. Sen gick jag omkull & gled på ryggen i moderat hastighet också, resultat på bilden.. Nu säger jag inte att 2-delat är skit, jag talar bara om vad jag har upplevt. Men det räcker för att jag aldrig ska våga chansa med 2-delat igen.

Bifogat

• Bild018.jpg
    Bild018.jpg
    47.9 KB · Visningar: 128
Fan man blir lite orolig nu ang strl. Säkraste kortet för mig då är att köpa ett sp1 då jag har testat ett sånt i strl 48 och det var precis att jag fick på mig det. Har 50 annars. Köper jag tex rc-1 som jag kände mig sugen på så finns ju risken att det är förlitet i 48.

Bullysmile, var det du som var och testa stället som Stefan säljer på blocket?
Min polare snackade nyss med han, och var sugen på det.
Stefan sa att du hade lite för muskulös överkropp för att passa i det :D
Hur stor är du?

Hej
Innan du beställer så tycker jag du ska åka iväg och prova just det ställ du tänkt beställa.
Även om det är samma storlek som ett annnat ställ du provat så kan passformen vara olika mellan modellerna.
Prova gärna även med skor och handskar, så allt känns bra.

Lycka till :tummenupp

Fan man blir lite orolig nu ang strl. Säkraste kortet för mig då är att köpa ett sp1 då jag har testat ett sånt i strl 48 och det var precis att jag fick på mig det. Har 50 annars. Köper jag tex rc-1 som jag kände mig sugen på så finns ju risken att det är förlitet i 48.

Bullysmile, var det du som var och testa stället som Stefan säljer på blocket?
Min polare snackade nyss med han, och var sugen på det.
Stefan sa att du hade lite för muskulös överkropp för att passa i det :D
Hur stor är du?

Stämmer bra det!
Är 176 och väger 72kg och det satt så tajt att jag aldrig skulle få på mig det ifall jag skulle dra på mig en ryggplatta eller en tröja. Hade enbart en långärmad tajt tröja på mig som är lika tunn som en t-shirt.
Då e jag någorlunda tränad. Skulle jag ha mindre muskelmassa o mer fett på kroppen hade jag aldrig fått på mig det då 1kg fett tar större volym än 1kg muskler ex.

Stämmer bra det!
Är 176 och väger 72kg och det satt så tajt att jag aldrig skulle få på mig det ifall jag skulle dra på mig en ryggplatta eller en tröja. Hade enbart en långärmad tajt tröja på mig som är lika tunn som en t-shirt.
Då e jag någorlunda tränad. Skulle jag ha mindre muskelmassa o mer fett på kroppen hade jag aldrig fått på mig det då 1kg fett tar större volym än 1kg muskler ex.

Okej, då sitter det säkert bra på kompisen som är 173 á 64kg
Själv är jag 174 á 72kg och får absolut inte på mig mindre än strl48!

Okej, då sitter det säkert bra på kompisen som är 173 á 64kg
Själv är jag 174 á 72kg och får absolut inte på mig mindre än strl48!

var iväg och köpte det idag :D

Bilden tog för 30min sen, sitter med det på mig nu och även smörjt in det för att det ska mjukna upp och töjas snabbare :hihi

Bifogat

• DSC07869_09.jpg
    DSC07869_09.jpg
    224.3 KB · Visningar: 170
var iväg och köpte det idag :D

Bilden tog för 30min sen, sitter med det på mig nu och även smörjt in det för att det ska mjukna upp och töjas snabbare :hihi
Ha ha, din jävel! Nu blir min kompis lagom glad :tungan
Det där ser ju att sitta som ditt eget skinn. Blir nog bra det där. Du får ställa dig e duschen en sväng annars så töjer det sig nog snabbt :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka