Köpa airbrush?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tjejen vill börja airbrusha lite men ingen av oss har koll på vad man behöver och vad man ska ha.
Så finns det någon här med lite koll som kan ge lite tips o trix?

Du måste ha en strypventil till kompressorn, airbrushs vill bara ha runt 1-5 bar, lite beroende på vad du ska måla och vilken färg. Man får prova sig fram, själv trivs jag bäst med ca 3 bar.

Denna har jag hemma:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152359951

Duger faktiskt, funkar ungefär lika bra som proffssprutan jag har också, avsedd tioll fotoreturschering, bara att färgen räcker längre. Rätt roligt att hålla på, men använd vattenbas, annars blir man snurrug i skallen :tungan

Bara köp en sån, lite färg och måla på! Inga stora summor :)

Gå in på www.flickan.com (hon är medlem här) hon är återförsäljare för Iawata airbrush och kompressorer, lite dyra, men väldigt bra grejor.

En kompis köpte av henne för en massa år sedan.

EDIT: Gick in själv nyss och såg att hon hade färdiga paket med bra grejor, allt ifrån nybörjare till proffs...

Last edited:
Som vanligt så finns det löjligt billiga saker i hong kong, men en spruta för 45 spänn inkl frakt är väl lika bra som att ta lite färg o munnen o spruta ut? :D

Tips på några billiga kompressorer?
Lär väl finnas pyttesmå så kan hon få ett eget hörn med en egen kompressor.

Som vanligt så finns det löjligt billiga saker i hong kong, men en spruta för 45 spänn inkl frakt är väl lika bra som att ta lite färg o munnen o spruta ut? :D

Enligt kompisen som köpte sin så är det en milsvid skillnad mellan riktiga grejor och Hobbex-grejor, en kompis till honom köpte nämligen Hobbex paketet för att börja med, han hade talang, så han lånade Iawata grejorna och fick lära om från början i princip.

Sen är andrahandsvärdet på riktiga grejor bra tydligen.

Sväng in på Swedol nån dag och kika, senast jag var där så hade den en liten och smidig väsk-kompressor. Ser ut som en attachéväska och ett fack för pistol och munstycken och ställbart tryck, duger gott att börja med.
Kostade under tusingen.
Köp en billig pistol att börja med, hon kanske inte ens tycker det är skoj efter att ha testat ett tag? 45:- kanske är lite väl billigt dock :gnissla

Sväng in på Swedol nån dag och kika, senast jag var där så hade den en liten och smidig väsk-kompressor. Ser ut som en attachéväska och ett fack för pistol och munstycken och ställbart tryck, duger gott att börja med.
Kostade under tusingen.
Köp en billig pistol att börja med, hon kanske inte ens tycker det är skoj efter att ha testat ett tag? 45:- kanske är lite väl billigt dock :gnissla

Får kika in där, aldrig fel att ha en ursäkt för att svänga förbi där :D

Ja tänkte likadant att det är bäst man köper nåt hyffsat billigt först.
Ja 45 spänn lät lite väl billigt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...