Köpa 25kw reggad R6:a..

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hej har lite fundering på dom som säljer 25kw reggade r6or på blocket, gissar på att dom strypt den och sen tagit bort strypningen efter regbesiktningen. Visst det blir ju lägre försäkring att betala men då måste man väl sätta i nån plugg nånstans inför varje besiktning eller?

Vad säger polisen om de skulle stoppa en och göra en besiktning av hojen när den dom märker att den inte är strypt fast den är mellanklassreggad?

du har varit medlem sen 2005 och har helt missat sökfunktionen?
Startas ju en likadan tråd varje vecka.

finns massor av trådar om just detta, försäkringen blir inte lägre för att man strypt, utan f-bolagen går på orginaleffekt. och om en polis skulle upptäcka att du kör på en "avstrypt" hoj klasssas det som olovlig körning, dvs. som att köra utan körkort. att man måste sätta in en plugg inför varje besiktning är inte säkert då dom inte kollar effekten på hojen mer än på pappret. hoppas det svarar på dina frågor :)

Varför köpa en strypt r6:a? Endast Bilsport & MC försäkrar 25kw, o de försäkrar inte sporthojar, som din r6:a. Med andra ord så kommer du få betala full försäkring på din r6:a, oavsett om den är strypt eller inte.

Och vad säger polisen om de stoppar dig? För att se om den är strypt måste de bänka MC:n, för du kan inte se, eller höra om en motorcykel är strypt.

ok, då börjas det igen. ännu en tråd om någon som vill ha en viss typ av mc men ej har råd att försäkra.
försäkringsbolagen bryr sig ej längre om att en hoj är strypt, samma försäkring ändå pga att folk gjort som du tänker göra. ta bort strypningen.
skulle det nu vara så att du hittar något bolag som har lägre premie för att hojen är strypt och du sen skulle krasha så kan dom kolla om strypning finns kvar på mc. och gör den ej det så kan du se dig i stjärnorna efter ersättning eller pengar från bolaget eftersom mc du försäkrat ej stämmer överens med den du kört.
har du otur kan det kanske räknas som oförsäkrat, men det tror jag ej. utan dom betalar ej bara ut ett skit.
och som tidigare talare skrev. åker du fast för snuten eller vad som så åker du dit för att du kör utan behörigt körkort om du ej har tung mc kort.

säger till dig som jag säger till alla andra KÖP EN MC DU HAR RÅD MED!!!!!!!!!!!!!

Det största problemet är inte enligt mig att man kan få böter och bli av med körkortet om man blir stoppad av polisen, utan om olyckan skulle vara framme och man har kört olovligt, då är det inte många försäkringar som täcker.

Många brukar bara fråga efter "vad händer om jag blir stoppad" inte
"vad händer om jag skulle skada mig". Inte mycket till försäkringsskydd.

Sen, om du kör med full effekt, utan behörighet så kan du lika gärna skita i att ta körkort, kör utan, exakt samma sak. Alltså, inte bra.

ok, då börjas det igen. ännu en tråd om någon som vill ha en viss typ av mc men ej har råd att försäkra.
försäkringsbolagen bryr sig ej längre om att en hoj är strypt, samma försäkring ändå pga att folk gjort som du tänker göra. ta bort strypningen.
skulle det nu vara så att du hittar något bolag som har lägre premie för att hojen är strypt och du sen skulle krasha så kan dom kolla om strypning finns kvar på mc. och gör den ej det så kan du se dig i stjärnorna efter ersättning eller pengar från bolaget eftersom mc du försäkrat ej stämmer överens med den du kört.
har du otur kan det kanske räknas som oförsäkrat, men det tror jag ej. utan dom betalar ej bara ut ett skit.
och som tidigare talare skrev. åker du fast för snuten eller vad som så åker du dit för att du kör utan behörigt körkort om du ej har tung mc kort.

säger till dig som jag säger till alla andra KÖP EN MC DU HAR RÅD MED!!!!!!!!!!!!!

Som de flesta sig fb räknar på ursprungs effekt!

Men en lite fråga ? Om de nu räknar på urspungs effekt och man kör en strypt hoj på pappret och sedan klotar och de kommer fram att hojen ej var strypt. Då borde man iaf få ersättningen för man betalar ju för full effekt!?

Men en lite fråga ? Om de nu räknar på urspungs effekt och man kör en strypt hoj på pappret och sedan klotar och de kommer fram att hojen ej var strypt. Då borde man iaf få ersättningen för man betalar ju för full effekt!?

nej, för när du tecknar försäkringen går det ut på att du kör fordonet lagligt, bara för att du betalar försäkringen betyder det inte att den gäller, för nu har du helt plötsligt inte körkort för motorcykeln, vilket är ett krav.

nej du betalar försäkring för en mc med t.ex 40hk men den har i verkligheten 110hk. även om premien är den samma så är hojen ej kontraktsenlig = den har ej den effekten som den ska ha enligt reg bevis. spelar ingen roll om det är samma premie på stryp och ostrypt. det handlar om att du ej försäkrat hojen som du ska eller kört den modifierad utan att medelat försäkringsbolag.

Det största problemet är inte enligt mig att man kan få böter och bli av med körkortet om man blir stoppad av polisen, utan om olyckan skulle vara framme och man har kört olovligt, då är det inte många försäkringar som täcker.

Många brukar bara fråga efter "vad händer om jag blir stoppad" inte
"vad händer om jag skulle skada mig". Inte mycket till försäkringsskydd.

Sen, om du kör med full effekt, utan behörighet så kan du lika gärna skita i att ta körkort, kör utan, exakt samma sak. Alltså, inte bra.

det stämmer ju inte :va samma mc utbildnign SOM MAN BEHÖVER oavsett effekt och behörighet

det stämmer ju inte :va samma mc utbildnign SOM MAN BEHÖVER oavsett effekt och behörighet

visst stämmer det om man tänker att man kanske bara har behörighet för A begränsad/mellan tung och sen kör en mc som är klassad A obegränsad.

har du bara körkort för begränsad mc och kör en tung mc så är det samma sak som att köra utan att ha mc kort alls = olovlig körning.

Haha lätt lastbilskort, aldrig hört talas om det ;)
Men så sant som du säger...
Lite ot!
Fan alla jävla svenssons som är ute med sina ekipage nu, samt många med hästsläp..
Hur många håller lagliga 80?!
Tex på E6, bränner dom om dig när du ligger i 110-120
Polisen borde väll ta lite hårdare på dom. Ligger jag i lagliga 120 och en med bil+släp kör om mig.. 120-80=40km/h för fort, bort med lappen.. Men nej nej gör ju inget att dom kommer med deras svajande ekipage, men kommer det en Sporthoj så körde han ju i minst 300km/h++++....

visst stämmer det om man tänker att man kanske bara har behörighet för A begränsad/mellan tung och sen kör en mc som är klassad A obegränsad.

har du bara körkort för begränsad mc och kör en tung mc så är det samma sak som att köra utan att ha mc kort alls = olovlig körning.

Jämför med att du kör tung lastbil med ett lätt lastbilskort. Exakt samma sak.

ne jag fattar vad du menar, harförfan varit moppefucko ju :)

men att bara tänka "hm ska nog köpa en hoj med 150 hästar och ut o köra lite idag", utan körkort är ju rent idiotiskt

då är de bättre man går a-begränsat utbildningen,tar kortet och sen skiter i de och kör med obegränsad hoj, då har man iallfall utbildning?

ne jag fattar vad du menar, harförfan varit moppefucko ju :)

men att bara tänka "hm ska nog köpa en hoj med 150 hästar och ut o köra lite idag", utan körkort är ju rent idiotiskt

då är de bättre man går a-begränsat utbildningen,tar kortet och sen skiter i de och kör med obegränsad hoj, då har man iallfall utbildning?

då fattar jag vad du menar. visst är det bättre att ha begränsad och köra än inget kort alls. det håller jag med om.:tummenupp
dock skiter tyvär länsman i det.

då fattar jag vad du menar. visst är det bättre att ha begränsad och köra än inget kort alls. det håller jag med om.:tummenupp
dock skiter tyvär länsman i det.

what länsman doesnt know, doesnt hurt länsman :rolleyes:

ne men dom bryr sig inte om trimmade mopeder här i vår lilla stad, hoppas dom inte bryr sig om min öxerväxta moped på 24 kw :rolleyes:

Kör med 25kw... Många säger att vissa hojar går JÄTTE bra med strypning.

Så kör med strypningen i istället för att ta risken att bli mc bänkad och du står där utan körkort och hoj sen.

nej, för när du tecknar försäkringen går det ut på att du kör fordonet lagligt, bara för att du betalar försäkringen betyder det inte att den gäller, för nu har du helt plötsligt inte körkort för motorcykeln, vilket är ett krav.

Ah de jag menar är om man har körkort för tung så klart!
Tänkte själv på min gamla cbr900 som av någon korkad anledning var strypt på pappret. Och jag körde den med korrekt körkort (tungt) och försäkringsbolagen tog betalt som för utan strypning!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2