Köpa 125 Racer?!

oFFkeFF skrev:
Många uppgraderas bara, även i VM, vilket iofs i stort sett kan innebära en ny cykel för året.
Fast "bara" sex nya om året låter lite lite.

Jo...men det första året Aprilia körde med annat än rena Works-hojar var 1992, det skulle innebära att endast ett sjuttiotal blivit tillverkade.

Axxexs skrev:
Är det inte så att hojarna då kommer utan gaffel och bakdämpare när dom är nya? Tror att det räknas som tillval hos aprilia. :) Beroende på märke och modell man väljer på stötdämparna så blir en aprilia lite dyrare..

Att bara VM-teamen får köpa dom är väll för att dom bara tillverkas i 6st ex per år?
Stämmer bra att hojen säljs utan gafflar/stötdömpare då VM-teamen inte ville betala för dämparna då de ville ha t.ex Öhlins (såldes innan med WP).

Tillverkning av 125:or är mellean 19-21 st/år. 250 vet jag ej men troligtvis hälften. Priserna är ju höga för dessa hojar men du behöver/kan inte trimma då hojarna är fullkitade från början.

Pris 250cc +80.000 euro (detta var -02) :gnissla

JRL skrev:
Stämmer bra att hojen säljs utan gafflar/stötdömpare då VM-teamen inte ville betala för dämparna då de ville ha t.ex Öhlins (såldes innan med WP).

Tillverkning av 125:or är mellean 19-21 st/år. 250 vet jag ej men troligtvis hälften. Priserna är ju höga för dessa hojar men du behöver/kan inte trimma då hojarna är fullkitade från början.

Pris 250cc +80.000 euro (detta var -02) :gnissla

Ett tjugotal låter betydligt troligare och överensstämmer dessutom med vad jag hört från annat håll.

Vad kostar Öhlinsfjädring fram+bak i VM-spec? (Misstänker att dessa ej heller kan köpas av oss vanliga människor).

christer skrev:
Verkar ju finnas en hel del att hämta, förvånas dock lite över andrahands värdet på Hansens hoj, visserligen en 05:a men med tanke på att dom går att importera för 69' så verkar ju 100' skapligt begärt för en "begagnad" hoj.

Hur är det annars med kostnader för att driva en 125R, däck-kontot, kolv,cylle vev, hur frekvent byter man?

mvh
Christer
Hej
kostar med set up kit 1000 000 jpn därtil kommer frakt från japan moms och tull,kostar då i sverige 105-110000,-.Så är det helt enkelt.
micke :tummenupp

125 racer

christer skrev:
Hej på er ni kunniga :Bugar

Har en del funderingar gällande 125 racer, grabben som i nuläget kör 125 Jr kommer så småningom välja inriktning på en annan klass. Han har klart indikerat intresse för 125 racers så nu skulle jag vilja kolla om man kunde få lite input ifrån denna skara av experter (jo jag vet att jag fjäskar).

Vad bör man kolla efter, Honda, Yamaha, Aprilia, har tidigare hört att honda rs 125 är ett bra lternativ, vilken prisnivå bör man lägga sej på för att köpa något som inte är junk?!
Hur är det med kostnader för en säsong för en cykel inklusive däck?

Finns massor fler frågor men det får räcka till att börja med, är tacksam för svar.

mvh
Christer
med en helt ny cykel kommer du billigt undan vi har kört snart 300 mil med 2 st 05.or
allt har funkat perfekt hela tiden inte kostat en krona,mycket billigare än att köra standard 125,tro mig jag har erfarenhet från båda.
lycka till micke :tummenupp

Hansens Motor skrev:
med en helt ny cykel kommer du billigt undan vi har kört snart 300 mil med 2 st 05.or
allt har funkat perfekt hela tiden inte kostat en krona,mycket billigare än att köra standard 125,tro mig jag har erfarenhet från båda.
lycka till micke :tummenupp

Hej Micke,

Jag är säker på att du har rätt i att det nog kan vara billigare att köra med nytt material, om inte annat så mindre bekymmer. Problemet är att hosta upp det initiella kapitalet. Gällande standard, joru, det har ju blivit en del utlägg i år.. men å andra sidan fixade du ju kåpor till en vettig peng. Vi får se hur det blir framöver, vi kan prata vidare om det i knutstorp.

Ha det så gott
Christer

*/ ?>
Back