Köpa 125:a i Tyskland

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?

Någon som har tips på några bra tyska annonssidor?
 
125kubik skrev:
Är det billigare än i Sverige och isåfall hur mycket billigare?

Någon som har tips på några bra tyska annonssidor?



Beror på vilken hoj du kollar på, rs hittar jag flera som ligger 10 000:- under de svenska priset, med de tillkommer ju avgifter när man reggar in och åker och hemtar och så, med 5000:- under ligger dom kanske när du är klar med allt, om du har tur, Nsr är inte spec billigare där, men mito ligger ochså 10 000:- under sv.pris.

www.mobile.de kollar jag mycket på helt om om man kollar lite var man klickar på, man fattar ganska lätt..
 
Saabmosare skrev:
Beror på vilken hoj du kollar på, rs hittar jag flera som ligger 10 000:- under de svenska priset, med de tillkommer ju avgifter när man reggar in och åker och hemtar och så, med 5000:- under ligger dom kanske när du är klar med allt, om du har tur, Nsr är inte spec billigare där, men mito ligger ochså 10 000:- under sv.pris.

www.mobile.de kollar jag mycket på helt om om man kollar lite var man klickar på, man fattar ganska lätt..



Varför inte se.mobile.de ?
 
Jag har skrivit en importguide på ett annat forum. Kan kopiera och skicka till dig om du känner för det. Har tagit hem två stycken olika 125:or från Tyskland, - den ena från ett företag och den andra från privatperson. Bara att fråga om det är något. Annars finns det väl fler trådar som behandlar ämnet.. :)
 
Saabmosare skrev:
Den var ju 10 000 gg bättre ju, visste inte att den fanns,

Jag som trodde annonserna var översatta med.. Men de kanske var lite för mycket, men de var ju bra iaf.. :)

om du går in på mobile så kan du välja svenska längst ner till höger på sidan så översätts delar av annonsen till svenska....
 
Nån som vet något företag som kan hjälpa en och ta hem hojen från tyskland och kolla så att den är i bra skick
 
seyou skrev:
Nån som vet något företag som kan hjälpa en och ta hem hojen från tyskland och kolla så att den är i bra skick

om du hittar något sådant företat .. tänkt på att de finns många sådana som är osäriösa :tummenupp
 
seyou skrev:
de va därför jag ville ha nåt tips om något seriöst företag

hmm hadde samma tankar förrut och hittade ett som jag trodde var seriösa ... titta i d större forumen , så kan ju jag titta om jag hittar något på egen hand :hihi
 
YammaDT skrev:
Tänk på att tyska 125:or är strypta på många konstiga vis vilket kostar pengar att ändra!

JAAA, verkligen! :3freak

Om de är "extra" strypta brukar det vara en s.k 80 km/h-strypning som de har gjort. Bara att fråga om det, om det inte står i annonsen, vilket det oftast gör då det är ett försäljningsskäl. Annars är de väl inte mer "konstigt strypta" än några andra hojar.

Edit: Men ja, det stämmer att det kostar pengar att fixa sånt, om det förekommer. :)
 
AxlySM skrev:
Annars är de väl inte mer "konstigt strypta" än några andra hojar.

Ska det inte vara ett frågetecken där? :kocko :lol

Hursomhelst, man borde undersöka om hojen man planerar att köpa är CDI strypt, lite bökigare att ostrypa den, eller?
 
YammaDT skrev:
Ska det inte vara ett frågetecken där? :kocko :lol

Hursomhelst, man borde undersöka om hojen man planerar att köpa är CDI strypt, lite bökigare att ostrypa den, eller?

Nej, det var ett antagande, på gränsen till ett påstående. :pannkyss

Jo, det kan ju vara lite bökigt att ostrypa en CDI. Såvitt jag vet är dock de flesta lagliga lätt motorcyklar strypta till 15 hästar eller något mindre (just för att de skall kunna klassas som lätta motorcyklar) genom bl.a CDI'n. Så skall man köra lagligt (dvs inte ostrypt) behöver man ju inte oroa sig direkt.

Sedan är det klart att det kan vara trevligt att få bort alla strypningar, men har du inga strypningar i den brukar du oftast (från affär) få ett papper på att den är just ostrypt. Och då blir det så lagom lätt att få igenom den som en lätt mc på besiktningen i Sverige.. Jeje.
 
AxlySM skrev:
Nej, det var ett antagande, på gränsen till ett påstående. :pannkyss

Jo, det kan ju vara lite bökigt att ostrypa en CDI. Såvitt jag vet är dock de flesta lagliga lätt motorcyklar strypta till 15 hästar eller något mindre (just för att de skall kunna klassas som lätta motorcyklar) genom bl.a CDI'n. Så skall man köra lagligt (dvs inte ostrypt) behöver man ju inte oroa sig direkt.

Sedan är det klart att det kan vara trevligt att få bort alla strypningar, men har du inga strypningar i den brukar du oftast (från affär) få ett papper på att den är just ostrypt. Och då blir det så lagom lätt att få igenom den som en lätt mc på besiktningen i Sverige.. Jeje.

På en viss gata i en viss stad på en viss MC-firma skriver dom ut papper som säger att mc:n är strypt utan att strypa hojen (i alla fall till mig). Det ska jag utnyttja om bara ett par månader! :banana
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top