Jahaja... lita ALDRIG på försäkringsbolag.
Nu har jag lärt mig att man skall ha allt på papper. Jag var helt inne på att köra med märkesförsäkringen men när jag ringde igen så var den helt plötsligt inte avställningsbar längre. Kollade upp villkoren och där stod det faktiskt klart och tydligt att den var "icke avställningsbar". Funderade vidare och tänkte att 36k faktiskt kunde funka iaf. Sitter med tummen på telefonen och läser villkoren igen . "Självrisk 25000 vid vagnskada" och sedan kommer den där jävla asterixen in i bilden. "Dubbel självrisk om föraren är under 2X(mer än jag iaf) år". 50 000 svenska kronor vill de ha![]()
Det enda bolag jag fick vettiga svar ifrån var SMC-Folksam och för de så skall de ha en grym eloge.
Idag blev jag ägare till denna:
View attachment 202772
Hann inte köra så mycket med den idag men imorgon så blir detSka dreglandes sitta inne hela vintern och putsa på min nya leksak. Hoppas säsongen börjar tidigt nästa år
![]()
Har du kollat med LF?? iofs så är ju deras gräns när det börjar bli "billigare/mindre dyrt" vid 24år+körkort i mins 5år, men kan ändå vara värt ett samtal, hade själv en cbr1000rr 04:a före min nya K7:a, och hade den inte på if´s märkesförsäkring, tyckte villkoren var totalt värdelösa, utan tog en vanlig försäkring som jag ställde av när säsongen var slut...hur som helst lycka till!
Ska dreglandes sitta inne hela vintern och putsa på min nya leksak. Hoppas säsongen börjar tidigt nästa år