Du kan omöjligt jämföra moppe eller 125a med husan, lovar dig att du kommer ha roligare än du någonsin kan ana på en fullvuxen motard.
Du kommer lära dig köra på helt nya sätt och inse att man kan ha kul som fan även om man inte kör i 200+.
billigare försäkring, billigare delar om du skulle lägga dig, skaffa dig en uppsättning grusdäck/fälgar och du har en hoj du kan ta dig fram över allt med......
motard is the shit
Nej det klart jag inte kommer. Jo jag vet att motarder är redigt roliga efter alla recensioner jag läst om motarder.
Men vet inte ifall jag verkligen vill ha en motard, alltid älskat stuket och så, men nu när det verkligen gäller börjar jag bli tveksam.
Självklart går det att börja med sporthoj...mkt konstigt resonemang av de som "starkt avråder från det".
ungefär som att alla som idag har B-körkort skulle ha börjat köra EPA-traktor för att det är för aggressivt att börja med bil direkt...
Gillar du sporthoj, så ska du ha en sporthoj end of story...
Ja det känns ju skönt att veta att jag kan börja där iaf. Jo och det är därför jag aldrig riktigt vågat titta på sporthoj.
Haha sant där
Yes det är väl så enkelt.
Körde en hornet på riskutbildningen för ett par månader sedan. Precis som du säger; den är könlös.
Om du ska köpa något att försköna, ta för fan gixxern, just den modellen är ju supersportarnas Pomperipossa
Och ja, det går att börja med sporthoj! Min första blev en ZX6-R -07 och den är så jävla lättkörd att det är löjligt. Kör med huvet så blir det bra
Jo då var det som jag tänkte.
Yes, det blir en Gixxer ifall jag köper en SH, speciellt en 600.
Okej det gör mitt val mycket lättare
Min första "riktiga" hoj var en cbr600fs -02 och hur lättkörd som helst.. Inga problem med en sporthoj, sen får man ju horn i pannan ganska fort.. Hehe
Men jag säger iaf, KÖP MED HJÄRTAT, då kommer det kännas rätt i början... Om du senare ändrar dig är det ju bara att byta? Jag kraschade i våras och köpte en vettig hoj för en vettig peng hyfsat snabbt för att ha något under säsongen, men det är inget jag är storm förtjust i så jag byter nog snart igen till något jag känner att jag VILL pyssla om...
Köp med HJÄRTAT!
Okej vad bra

Haha det kan jag tänka mig stämmer..
Japp det ska jag göra. Jo det är ju mycket riktigt.
Jag ska!
Alla hojar har ju några år på nacken, så det finns ju en hel del tillbehör att få tag på.
Husabergen är ju såklart billigast att "bygga om" om det nu är din plan. Ett plastkitt går på en tusenlapp, något som du knappt får en kåpa för till gixxern.
Horneten har dock inga kåpor alls....
Jag hade utan tvekan valt Horneten. Det känns som att den skulle vara roligast att bygga på. Det finns många sätt man kan ta ut svängarna på den utan att det ser förjävligt ut. Det behöver inte kosta en förmögenhet och det är ju ändå en relativt modern hoj.
Husabergen känns lite "Byt plast" sen är den klar om du inte ska trimma.
Gsxren ser bara gammal ut imo...
Tänker du på effekt och prestanda som ett val att välja mellan GSXRn och Horneten så kan du sluta tänka på det nu. Vilken du nu väljer kommer det kännas som att det går herre-jösse-jävlar-fort så fort du vrider på gasrullen. Kolla istället på försäkringskostnaden för hojarna, då kommer du få en till herre-jösses-jävlar upplevelse igen, dock inte lika positiv denna gång.
Nu har jag börjat titta på lite andra Gixxers också i andra färger och mer original. Då hade jag ev. tänkt mig en Rizla look-a-like lack på den. Och skriva ut klistermärken och dekaler i skolan.
Jo men som tidigare sagts i denna tråden så är det könslös hoj, och vet inte om jag kommer vara nöjd med den, och det kan göra att jag inte gör sakerna helhjärtat.
Ja det vet jag ju att jag kommer få, kommer troligen få våta byxor första gången jag vrider på fullt med en Gixxer, men det känns som att den har mer potential och att jag kan fortsätta ett tag med den hojen.
Och försäkringarna vet jag att dom kommer bli höga.