Köp råd GSXR 750

Jettman

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
YZ 250
Tja e ny här har nu fått ett sånt sug efter att köpa en hoj nu å det ska va en streetfighter så klart.
Så har sutit å letat en hel del nu å hittade enna http://www.blocket.se/vi/7320385.htm?ca=16_s hojen så nu undrar jag om nån känner till nåt om en å ifall den e att rekomendera?
Är priset rätt?
Nån som vet hur det e att strypa ner den till 25 kw på grund av att jag inte får mitt tunga kort förens i augusti. Förstår ju att den inte kommer att bli jätter rolig

MVH Rikard

Jettman skrev:
2064902 Tja e ny här har nu fått ett sånt sug efter att köpa en hoj nu å det ska va en streetfighter så klart.
Så har sutit å letat en hel del nu å hittade enna http://www.blocket.se/vi/7320385.htm?ca=16_s hojen så nu undrar jag om nån känner till nåt om en å ifall den e att rekomendera?
Är priset rätt?
Nån som vet hur det e att strypa ner den till 25 kw på grund av att jag inte får mitt tunga kort förens i augusti. Förstår ju att den inte kommer att bli jätter rolig

MVH Rikard

Vet inget om den du länkade men denna är ju lite nyare iallafall. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=32622

Jettman skrev:
2064902 Tja e ny här har nu fått ett sånt sug efter att köpa en hoj nu å det ska va en streetfighter så klart.
Är priset rätt?

MVH Rikard

Jag är ganska säker på att det bygget finns i en eller flera trådar här på forumet, förmodligen på streetfighterforumet. Om det är den jag sett om innan så verkar det vara ett seriöst bygge. Klart att 35k generellt är lite mycket för en gixxer 750 från -90, men med tanke på alla timmar (och stålar!?) som förmodligen lagts på hojjen så kan man nog inte säga att det är dyrt.

När det gäller gsxr750 så är så vitt jag vet -90-91 en bra "årgångar", -88-89 anser vissa vara lite tristare (motorn) och har heller inte inverterad gaffel, -92 kom vattenkylningen vilket givetvis ger vissa fördelar men också nackdelar i form av ökad vikt, ganska rejält i detta fallet har jag för mig.

Generellt är väl de allra flesta överrens om att gsxr är mycket tåliga och sköts dom vettigt håller som väldigt länge. På dessa luftkylda motorer finns risk för att kammarna går ner sig pga att smörjningen till toppen kan vara lite klen, trimmade motorer har därför ofta förstärkt smörjning dit. Men att han har bänkat hojen är ju positivt - om pappren visar hygglig effekt säger ju det något om skicket på motorn.

Ett tips är att försöka kolla att lådan är ok, att 2:an lätt kan hoppa ur på en sliten låda vid kraftigt gaspådrag är känt.

Om du kollar på hojen (eller andra luftkylda gixxers) ska du inte bli rädd för att den väsnas en del jämfört med nya vattenkylda hojjar, dels för att denna är lite mer grovhuggen än en ny R1:a, men framför allt för att det inte finns något vatten i motorn som dämpar ljudet från kamkedja etc.

Det bör inte vara något problem att regga till 25kw, kostar väl 600 spänn eller vad det är, jag är inte säker men vad jag vet är det bara brickor vid insuget. Förresten så vet jag en som reggade till 25kw utan att ens ha strypt, han menade att dom inte kollar det på besiktningen eftersom det i princip skulle innebära att dom måste bänka hojen.

Lycka till!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...