Köp på ebay.. hjälp!!

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
hej.. jag undrar om en vänlig själ här på forumet kan köpa en sak åt mig på Ebay i england.. jag kan ge er en 50 eller 100 lapp för besväret...
anledningen till att jag inte kan köpa sj är att jag varken har visa lr mastercard och mina föräldrar har inte det heller..

självklart sätter jag in pengarna före att ni har lagt budet på ebay så att ni e säkra på att ni får pengarna..

varan de gäller är denna : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=130011138144&Category=10460&_trksid=p3907.m29

du måste skaffa paypal ....www.paypal.com

Ebay och paypal har ett mycket nära samarbete, om du köper en sak via ebay och betalar med paypal så kan den du köper prylen av bara ta den summan som det kostat (frakten läggs på i slutpriset) ... mycket enkelt och smidigt ... :tummenupp

20 £ för kolven och 5£ för frakten .. låter billigt .. och killen har mycket bra feedback : 99.3% Positive

slå till :)

Last edited:
du måste skaffa paypal ....www.paypal.com

Ebay och paypal har ett mycket nära samarbete, om du köper en sak via ebay och betalar med paypal så kan den du köper prylen av bara ta den summan som det kostat (frakten läggs på i slutpriset) ... mycket enkelt och smidigt ... :tummenupp

men de verkar så jäkla komplicerat! det känns mycket bättre om någon som gjort detta innan tar tag i det.. de känns som att det är värt dom 100kr extra att verkligen få hem skiten utan att bli lurad ...

men de verkar så jäkla komplicerat! det känns mycket bättre om någon som gjort detta innan tar tag i det.. de känns som att det är värt dom 100kr extra att verkligen få hem skiten utan att bli lurad ...

regga dig på ebay och sen paypal.com...

ta det lugnt när du gör det och läs igenom alla instruktioner .. det är väldigt lätt när man väl sitter där ...

ta o skicka ett PM till D-dawg här på forumet (bor i göteborg)

han handlar ofta på ebay & vet hur allt funkar
han kanske kan hjälpa dig :tummenupp

ta o skicka ett PM till D-dawg här på forumet (bor i göteborg)

han handlar ofta på ebay & vet hur allt funkar
han kanske kan hjälpa dig :tummenupp

ska göra det! tack :tummenupp

regga dig på ebay och sen paypal.com...

ta det lugnt när du gör det och läs igenom alla intruktioner .. det är väldigt lätt när man väl sitter där ...

men hur ska jag betala när jag inte har något gilltigt kort då?

Last edited:
fråga säljaren om han godtar att du gör en banköverföring...men det är paypal som gäller om du ska handla på ebay.förutom tyskar då är det nästan bara banköverföring som gäller

houston we have a problem :) ...

:lol :D

fråga säljaren om han godtar att du gör en banköverföring...men det är paypal som gäller om du ska handla på ebay.förutom tyskar då är det nästan bara banköverföring som gäller

jag reggade mig och tryckte på contact seller men då behövde jag visst verifiera mitt Visa eller mastercard kort...

Last edited:
Vad jag vet kräver ju paypal ett fungerande VISA eller annat internationellt betalkort, så då är han ju hursom tillbaka på ruta 1.
Däremot kan jag rekomendera att skaffa ett vanligt betalkort med VISA (och nej, man behöver inte ha kredit på det), man behöver oftast ett för eller senare i livet =)
På många banker får man VISA-funktionen kostnadsfritt om man har andra tjänster som lönekonto osv.

hoppas det löser sig :) handlat sjukt mycket kläder från england och alltid varit smärtfritt , kan du sen fixa giltigt kort sen och regga dig är det kanon!!

sitter och letar hjälm från usa nu när dollarn är så billig, hittade en Arai som ligger under halva priset , och det inkluderade frakten .. så man kan göra grymma klipp om man vill :)

Vad jag vet kräver ju paypal ett fungerande VISA eller annat internationellt betalkort, så då är han ju hursom tillbaka på ruta 1.
Däremot kan jag rekomendera att skaffa ett vanligt betalkort med VISA (och nej, man behöver inte ha kredit på det), man behöver oftast ett för eller senare i livet =)
På många banker får man VISA-funktionen kostnadsfritt om man har andra tjänster som lönekonto osv.

kan man skaffa ett även om man är under 18?

hoppas det löser sig :) handlat sjukt mycket kläder från england och alltid varit smärtfritt , kan du sen fixa giltigt kort sen och regga dig är det kanon!!

sitter och letar hjälm från usa nu när dollarn är så billig, hittade en Arai som ligger under halva priset , och det inkluderade frakten .. så man kan göra grymma klipp om man vill :)

låter frestande! =P haha men ska kolla upp de där lite mer senare..
jag har ett Maestro kort men de funkade ju inte med det så de får bli ett Visa när man är 18

Last edited:
du kan även ansluta ett bankkonto till paypal.vet ej vad dom säger om man är under 18. du måste väl kunna kontakta säljaren utan att verifiera nånting klicka på email the seller

du kan även ansluta ett bankkonto till paypal.vet ej vad dom säger om man är under 18. du måste väl kunna kontakta säljaren utan att verifiera nånting klicka på email the seller

de va de jag försökte göra men då kom det upp en ruta där de stod att jag skulle skriva in mitt kortnummer o sånt.. :confused:

kolla med han som har trixieracing.se kan nog ta hem. Han tar nästan bara hem saker från ebay. Han är seriös och pålitlig. Har beställt lite gejjer av honom.

mvh

Nu är allt fixat! Tack till Zingo00!
tack även till er andra som var villiga att ställa upp!
älskar fan detta forum =P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...