Köp inget på denna annons!

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
http://www.blocket.se/eslov/Ktm_990_delar__09_Honda_motard_kitt_45387368.htm?ca=17&w=3

Efter mycket letande så hittade jag en hastighetsmätare på denna annons, ringde honom och vi kom överens om pris och frakt. Skulle få den på tisdagen eller onsdagen. Han skulle ringa på måndagen och ge mig fraktnr. Men hörde inget av honom.
Ringde ett antal ggr till honom utan svar. Nu idag efter att jag skickat ett sms till hans tjej (han skickade ett mms via hennes telefon) fick jag bara ett sms, den är såld.

Jävla as! Kunde väl höra av sig då så jag inte behövt vänta. Jag hade kunnat bjuda lika mycket eller mer om det va så!
Nu sa jag nej till en annan mätare på grund av detta och den är ju självklart såld också nu!

Tack för tipset, tror jag ska ringa om hjulen. Givetvis utgår jag ifrån att alla människor är lata & opålitliga as, så jag ordnar med någon som hämtar dem på plats omgående. Så som man måste göra med i princip alla som säljer hojdelar på blocket.:tummenupp

Som säljare så har man ju svårt att tacka nej till stålarna i näven om det kommer nån och hämtar pronto utan att jiddra om pris och sånt.

Men lugna ner sig lite nu va. Det finns större katastrofer än att inte få köpa något på en annons. Nej det är inte snyggt skött av säljaren men många säljare blir brända av köpare som helt plötsligt slutar höra av sig. Först fram med pengarna får produkten.

Men lugna ner sig lite nu va. Det finns större katastrofer än att inte få köpa något på en annons. Nej det är inte snyggt skött av säljaren men många säljare blir brända av köpare som helt plötsligt slutar höra av sig. Först fram med pengarna får produkten.

Håller med. Men om man är en schysst kille så säger man till köparen med pengar i näven; -"Du jag har lovat en kille som ringde innan, är det ok om jag bara slår honom en signal och kollar att han verkligen ska ha sakerna, annars är det ditt att köpa?"

Pallar man inte det så är det väl åtminstone en bra gest att skicka ett mess/mail eller ringa och säga att man sålt prylen?

Så svårt är det inte att vara hygglig nu för tiden med alla kommunikationsvägar i världen. Karma baby, karma...:Bugar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park