Köp ingen Vodaphone telefon...

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Vodaphone som teleoperatör är väl en grej man kan haka upp sig på men ska du köpa en reservdel till en telefon som vodahpone är ensam om att sälja kan du räkna med problem.

Jag har en samsung lur från en vodaphone butik. Ville ha en del till den, dom säljer inga reservdelar så dom hänvisar mig till samsung. Samsung säger att vodaphone visst kan sälja reservdelar och dom själva inte leverar direkt till kund och hänvisar mig till vodaphone igen. :huvet

Vodaphone har ingen förståelse att tillverkaren inte kan sälja reservdelar då dom inte får några från samsung och samsung har ingen förståelse för att vodaphone inte tar in deras reservdelar... :7peta

Nu var det här en jävla skitgrej jag behöver så jag struntar i det här men kan man fixa något själv så gör man gärna det utan att lämna in den. Vodaphone borde sälja klister som ett "gör det själv" kit... :mad:

De du har köpt den av har ansvaret, de ska inte hänvisa dig vidare. Var dryg, skriv brev till chefer etc. Alltid retar det någon, och ofta med gott resultat.

Gå till en annan butik som säljer samma modell. Om det är en Vodafone Store du varit inne i kan det vara större idé att gå till exempelvis Phone House eller nåt.

Ring upp den ena och säg att du ordnar ett trepartssamtal mellan dig, Samsung och Vodaphone för att reda ut detta. Antingen det eller så går du o pratar med grannen som arbetar på tidningen MOBIL. Hjälpte för mig när liknande hände med annan operatör. Jag fick en ny nalle över natten.

Hade samma problem med Air Call.... Tjafsade med dem i 3 månader, men för 2 veckor sen kunden jag hämta ut en ny lur. Fick en S700 gratis, för att man inte skulle dryga sig mera. Så kämpa på bara! :yoparty

Låter som man ska passa sig för "brand"-butikerna. Jag orkar seriöst inte krångla med detta då det var en estetisk grej som jag tänkte att det skulle vara kul att fixa. Hade det varit något mer allvarligt så hade jag tjatat ihjäl dom.

Sitter nu och letar efter studiemotivationen. Tror den finns här någonstans på sporthoj...

Fan så jag skäms att säga det men det enda rätta att köpa i dagsläget är en ericsson-lur med telia-abonnemang :( Det enda som fungerar nästan överallt.
Nu har jag en 3G-mobil i jobbet och det är fan det sämsta skit som någonsin gjorts, skulle hellre ha en gammal ericsson 318i med djuice.
Det är tillochmed så 3GI håller med mig, häromveckan letade jag efter en anläggningsplats där det skulle finnas en 3g-mast och då ringde jag till en kille på kontoret och sa att jag inte hittade det och eftersom det sprakade i telefonen så var jag inte ens i närheten. -"Ähh, du kan stå rakt under den, det där fungerar ju nästan aldrig ändå" :D
Näe, skrota det där nymodiga skiten *riktig förlorartelefon* och se till att comviq blir bättre och ännu billigare så ska jag köpa deras aktier!

SFB skrev:
Vodaphone som teleoperatör är väl en grej man kan haka upp sig på men ska du köpa en reservdel till en telefon som vodahpone är ensam om att sälja kan du räkna med problem.

Jag har en samsung lur från en vodaphone butik. Ville ha en del till den, dom säljer inga reservdelar så dom hänvisar mig till samsung. Samsung säger att vodaphone visst kan sälja reservdelar och dom själva inte leverar direkt till kund och hänvisar mig till vodaphone igen. :huvet

Vodaphone har ingen förståelse att tillverkaren inte kan sälja reservdelar då dom inte får några från samsung och samsung har ingen förståelse för att vodaphone inte tar in deras reservdelar... :7peta

Nu var det här en jävla skitgrej jag behöver så jag struntar i det här men kan man fixa något själv så gör man gärna det utan att lämna in den. Vodaphone borde sälja klister som ett "gör det själv" kit... :mad:

Vad är det för del du söker?

Kanske kan hjälpa dig med en återförsäljare som säljer dessa.

Jobbar på Samsung. Anledningen till att det inte säljs till privatpersoner är för att det innebär alldeles för mycket pappersjobb frö att det skulle var lönsamt. För mycket pengar skulle försvinna i obetalda fakturor etc.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT