köp hemmabygge bok,blandning av två och 4 takt

Ellwood

Tanja Ellwood
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Honda crf250 -09
här rekomenderar jag min pappas bok, om jag säljer boken får jag betalt för det,så vi har en liten tävling :)

nu ska jag komma till boken, jo det finns 500 exemplar och snart slutsålt!kostar 250sek det kommer ej att tryckas upp fler exemplar.
boken berättar om allt ifrån hur man bygger hybriden som är en blandning av två och fyr takt, hur allting fungerar,många foton på hybriden samt från supermono tävlingar, resultat och hur han kom på att bygga den.
sponsorer,egna ord och mycket annat ! och till vintern bygger han en hybrid med större motor 1300cc !!

sugen på att köpa en bok kontakta mig eller vill du veta mer,
fråga efter hemsidan!
:yoparty

( boken är skriven på engelska )

IMG_1713.jpg

IMG_5535kopiera.jpg

CAE3M725.jpg

Jäkligt mäktigt och kul bygge det där, tro det eller ej men jag hade hittat den redan tidigare på nätet!

Däremot har jag fortfarande inte hittat någon filmsnutt när den körs, finns det någon sån ute på nätet?

Att jag inte sett detta tidigare jag köper alla böckerna som finns kvar + alla han någonsin kommer att skriva+ ja föresten jag kan köpa cyckeln också:D jag har pmat

Nu kommer Swedie och bannar henne för otillbörlig marknadsföring!

Blandning av 2- och 4-takt?
Är det någon som drar en vals?

Jag var tvungen att kolla upp det jag med...

Bild tagen från Ellwoods hemsida:
ellwood2_1.jpg

In the first picture the mixture flows into cylinder via inlet valve , at the same time piston moves down and blasts a little extra up the pipe. this helps to prevent blowback when the inlet valve closes thus filling the cylinder more effectively . the second picture shows compression and pistons underside drawing in new a mixture. third picture is combustion and pumping action in to closed connector pipe.fourth picture is exhaust and an extra sucking action at the intake reed valve. i have now moved carb up behind inlet valve to eliminate petrol in crankcase. on another engine i use indirect injection and have butterfly valve where you see carb. other projects are on the way with a paralell twin version.

Hemsidan:
http://www.ellwoodhybrid.rocks.it/

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back