Köp från Ebay...inga saker!!!

Woodster

Jo då...
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
ZX-6RR -08
Hejsan

Jag skulle behöva hjälp från någon. Har beställt lite hojsaker, bla en tank o lite sådant, från en firma i USA. http://www.dmpowersports.com/

Har betalt och allt. Han har sagt att sakerna skulle skickas för ett par veckor sedan men kommer inget och inget svar på mail när jag försöker fråga honom. Vi hade lite mailkontakt i ett par månader innan han hittade alla mina saker. DÅ verkade han helt OK.

Hittade hans annonser på ebay och gjorde pengaöverförng till honom via Paypal. Har försökt få paypal att ta tillbaka min apengar men det verkar inte som det går.

Någon som har något tips på vad man ska göra. Är rätt mycket cash det rör sig om oxå. :mad:

ett par veckor sedan ?

påstår han att sakerna är skickade ?

jag har själv köpt prylar från USA & ibland fastnar det i tullen, vilket försenar prylarna.

som längst har jag väntat i nästan 1 månad innan paketet kom

Jag har tjackat massor med delar från USA och aldrig haft några problem förutom när jag skulle ta hem en tank till en R1a.. Det gick 3 veckor sen fick jag ett brev från tullen och att paketet satt fast hos dom. Säljaren hade inte skrivit vad paketet innehöll och vad det var värt och tullen ville få in lite skatte pengar...

Men nästan alla säljarna har mailat mig tacking nummer när dom skickat paketen... Vad skrev du till paypal att pengarna skulle gå till när du överförde pengarna?

Jag har tjackat massor med delar från USA och aldrig haft några problem förutom när jag skulle ta hem en tank till en R1a.. Det gick 3 veckor sen fick jag ett brev från tullen och att paketet satt fast hos dom. Säljaren hade inte skrivit vad paketet innehöll och vad det var värt och tullen ville få in lite skatte pengar...

Men nästan alla säljarna har mailat mig tacking nummer när dom skickat paketen... Vad skrev du till paypal att pengarna skulle gå till när du överförde pengarna?

Nej, han sa han skulle skicka det och efter det så kommer det inget svar när jag mailar honom. Har säkert skickat 5 mail till honom. Har inte fått något tracking nummer heller.

Har oxå köpt saker från andra på ebay och aldrig varit problem.
Har varit inne på hans profil på Ebay och där är folk som skickat bra betyg till honom så sent som denna veckan. Märkligt.

Nej, han sa han skulle skicka det och efter det så kommer det inget svar när jag mailar honom. Har säkert skickat 5 mail till honom. Har inte fått något tracking nummer heller.

Har oxå köpt saker från andra på ebay och aldrig varit problem.
Har varit inne på hans profil på Ebay och där är folk som skickat bra betyg till honom så sent som denna veckan. Märkligt.

Man ska aldrig vara säker... Råkade ut för ungefär samma sak fast från Tyskland. Säljaren svarade kontinuerligt innan jag hade fört över pengarna. Efter det att pengarna var överförda (ej via Paypal) så upphörde kontakten. Efter 3 veckor så kom i alla fall paketet, men varan var absolut inte i det skick som han hade uppgivit i annonsen. Den var skadad och betydligt äldre än dom 3 månader som han hade uppgivit.

Gjorde en "reclaim" via ebay där dom försökte agera mellanhand i vår kommunikation, men det gav inte ett skit. Han fortasatte bara att låta bli att svara. Till sist så la jag ner ärendet eftersom säljaren ändå hade betalat frakten på 550:-. Dessa skulle jag betala tillbaka till honom när varan anlände. Dom pengarna kunde han se sig i stjärnorna efter pga. skicket på varan.

Har trots detta i stort sett lyckats bra med mina köp via Ebay. Kommer fortsätta att handla via dom.

väntade 6 veckor på min hjälm jag beställde från USA. det var också tullens fel (till stor del tror jag). Hade problem med en leverans och fick pengarna tillbaka av paypal. Så det är lönt att tjata på paypal lite

Paypal brukar aldrig krångla med försäkringen så vitt jag vet? En kompis fick dessutom tillbaka pengar för ett köp fast han redan hade fått varorna. Tydligen så var det nån skummis som hade lurat folk tidigare men inte denna gång :D

Ge honom skitdåliga betyg så kommer han säkert höra av sig.

Paypal brukar aldrig krångla med försäkringen så vitt jag vet? En kompis fick dessutom tillbaka pengar för ett köp fast han redan hade fått varorna. Tydligen så var det nån skummis som hade lurat folk tidigare men inte denna gång :D
Ge honom skitdåliga betyg så kommer han säkert höra av sig.

Jag köpte lite grejer på ebay som aldrig kom fram. Varken ebay eller paypal hjälpte mig ett dugg.

Fick aldrig vare sig paket eller pengar tillbaka.
Har handlat där flera gånger, men bara råkat ut för oärligt folk 1 gång.

Har beställt mkt grejjer från E-bay USA, ....har alltid klaffat, men tagit lång tid med lev ibland. Ett par fälgar tog 2-3 månader innan dom dök upp.

Genomgående verkar säljarna vara väldigt korta & sparsamma med mailkommunikation, ..men ett svar efter fem mail ska man ju kunna förvänta sig.

Jag höll mig enbart till säljare med många affärer & goda omdömen dock.
Hur många affärer & hur många procent goda omdömen hade säljaren i detta fall ?

Genomgående verkar säljarna vara väldigt korta & sparsamma med mailkommunikation, ..men ett svar efter fem mail ska man ju kunna förvänta sig.

Jag höll mig enbart till säljare med många affärer & goda omdömen dock.
Hur många affärer & hur många procent goda omdömen hade säljaren i detta fall ?

Det som är extra märkligt är att han varot rätt så duktig på att svara innan men sen nu helt plötsligt så helt dött.
Hans stat från Ebay är
Positive Feedback: 98.6%
Feedback score: 576

Och den senaste feedback han fick var den 17/3 -09.
Vill juh inte reta upp honom heller. Kan juh vara så att det har hänt något med honom.

Fick svar från Paypal, dom kan inte hjäpa mig för det har gått mer än 45 dagar sen jag gjorde överföringen. Men om det dycker upp fler klagomål till dom om honom så kollar dom upp det.
Får vänta 1 vecka till.

Och den senaste feedback han fick var den 17/3 -09.
Vill juh inte reta upp honom heller. Kan juh vara så att det har hänt något med honom.

Vadå inte reta upp honom? Han har ju uppenbarligen inte skött sina affärer, ge honom ett dåligt omdöme då det är det enda du kan göra. Skicka även mail där du förklarar att du har polisanmält det hela.
Om något har hänt så är det ju inte ditt problem.
Varför måste folk vara så snälla hela tiden? Man får inte som man vill genom att vara snäll, tyvärr.

Synd att du inte la in en anmälan innan 45 dagar gått. Nu är det jävligt svårt att få tebax pengarna.

Många bluff/oseriösa säljare dröjer med att skicka paket/grejer för de vet att
alla som handlar känner inte till 45 dagars anmälan perioden.
Säljaren har fått pengar. Om han inte dröjer med att skicka varan och 45 dagar passerar utan en anmälan så är han "home free" så att säga.

Tracking nr ,kvittton osv frågar jag alltid efter och svarar han inte efter mitt tredje mail så hota med anmälan om claim m.m. Då blir det liv i luckan för då visar man säljaren att man vet om 45dagars regeln och vad claim är.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...