Köp en bana och kör sen!

Det var ett jäkla pris på en åkerplätt med lite raksträcka och några hus utan vatten ...

Jag skulle slå till direkt impulsiv som man är. Men sen börjar man ju fundera, har pool, hoj båt ETC. Men i Sverige är ju sex månader av åtnjutandetid bortkastat. Så hade dem legat i Malaga då hade jag inte tvekat.:va

Fast 20 mille för en BAS60 bana är ganska dyrt. Det är ju inte så att där inte finns en mängd andra baser tillgängliga om man hade pengarna att investera för att bygga något annat än raktframrejsing på den.

Den bör ligga på ca 5 MSEK räknat på avkastningsvärdet. Tittade på den åt en uppdragsgivare i våras. Begärt pris är lite väl opportunistiskt.

Den har varit ute ett antal gånger senaste åren.

Visst vore det bra med en anläggning så pass nära Stockholm men sist jag kollade såg det inte ut som att det var goda chanser att få bedriva någon speciellt högljudd verksamhet där.

Har ju bedrivits en del evenemang där under åren, mest rattlåsracing dock men har för mig de va ganska mycket gnäll på folk runtom. Själc har jag spenderat många timmar där med motorcykel när jag övningskörde då jag och min far brukade åka dit och leka av oss :)

Har ju bedrivits en del evenemang där under åren, mest rattlåsracing dock men har för mig de va ganska mycket gnäll på folk runtom. Själc har jag spenderat många timmar där med motorcykel när jag övningskörde då jag och min far brukade åka dit och leka av oss :)

Är det inte där dom kör supersportbilarna som syns på tuben också?

Ett av Sveriges finaste Försvarsmakten byggt. Det lär bli väldigt svårt att komma runt bullerkraven, det var det det stöp på.
De som är där är Polis och lite folk som testar däck och nån gång om året gasar man med muskelbilar.
Ett skamligt bud för en massa oanvändbar anläggning.

Om man tror att sportiga elfordon slår på bred front så kanske det kan vara värt att äga banan, annars är det tveksamt.
Frågan är om man ens kommer kunna ha någon större verksamhet med elbilar, bara däckskriket kan bullra rätt bra.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...