Köp av tung "tjejhoj"

-=Daemon=- skrev:
Långa Farbrorn:
Det jag tänkte på var bara det att cyklarna knappt sjunker i pris mellan 90 och 75 (ok, lite överdrivet :) ). Jag hade helt enkelt hoppats att vi skulle kunnat hitta en lite mer modern cykel.
Du har onekligen skakat fram ett par schyssta objekt.

Ja den första för 15000 ,kanske inte går att pruta så mycket men skicket kan ju vara bra om den är renoverad.

Vilket får mig att tänka på en kille jag känner.

Han körde halva förra sommaren på sin CB750 med bara 3 cylindra,(tyckte den var lite slö :hihi) men efter lite lagning så gick den som aldrig förr.

Ducati monster 900cc -97a som jag hade var väldigt låg, 77cm sadelhöjd,jag är 180cm och tyckte att det nästan var problem för att den var så låg(fotpinnarna var för nära sadeln) så det borde vara en perfekt tjejhoj. men monster hojjarna brukar ligga rätt högt i pris.

Bara för att slåin på Ducati spåret då´rå

Ducati 750 SS fram till 1997 ligger på runt 30´-40´
Billig försäkring (under 2500 hel/hel)
Mycket reservdelar finns, låg sitthöjd och lättkörd.

Yamaha 900 Diversion?

Honda CBR 750 F ?

Suzuki VX 800?

amullo skrev:
Bara för att slåin på Ducati spåret då´rå

Ducati 750 SS fram till 1997 ligger på runt 30´-40´
Billig försäkring (under 2500 hel/hel)
Mycket reservdelar finns, låg sitthöjd och lättkörd.

Yamaha 900 Diversion?

Honda CBR 750 F ?

Suzuki VX 800?

tja vx tro jag skulle va bäst nästan.. :tummenupp
kan va dyra ibland men vissa import vx,ar kan va billiga :)

hitta denna
http://www.blocket.se/view/4908827.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

Fortsätter att ramla in bra förslag här. :tummenupp

Ozeo - Några heelt ok förslag där. Fightern vore lite coolt att sätta henne på ;)

Långa Farbrorn - En CB 750 som går på tre skulle onekligen kunna vara lite halvslö minst sagt :hihi

Reglerna är väl:
- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW

Om jag fattat rätt. Atså inget krav på vikten.
Blir ju iofs inte något problem på de cyklar jag tittat på hitills.

Last edited:
ozeo skrev:
tja vx tro jag skulle va bäst nästan.. :tummenupp
kan va dyra ibland men vissa import vx,ar kan va billiga :)

hitta denna
http://www.blocket.se/view/4908827.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

Jag hittade en annan.

http://www.blocket.se/view/5070707.htm?caller=sml_s&l=0&c=1&city=0
28-28981854528.jpg

-=Daemon=- skrev:
Har sökt runt och det finns hur många som helst som ställer frågor om förstahoj så det är ju helt omöjligt att hitta något vettigt.

Lillsyrran har tagit sitt förnuft till fånga och ska ta MC-kort :tummenupp
Problemet vi har nu är att hitta en schysst förstacykel som är stor nog att klassas som tung men smidig nog för att klara manöverprovet på uppkörningen med, priset ska helst inte överstiga 20 000 och märket ska helst vara Honda (här är vi inte riktigt överrens :näsblod )

Det är ju fullt med folk med unga körkort här så det vore scysst om någon orkade svara.

jag körde upp på en Honda CBR 929 RR Fireblade gick kanon! ;)
lite för dyr kanske, men för 30 papp får man ju en 900 rr som är en kul hoj med och inte allt för svårkörd!

sajk skrev:
jag körde upp på en Honda CBR 929 RR Fireblade gick kanon! ;)
lite för dyr kanske, men för 30 papp får man ju en 900 rr som är en kul hoj med och inte allt för svårkörd!

Hur funkade manöverprovet på den? Har testat med VFR:en och sådär jättelätt var det faktiskt inte :näsblod

-=Daemon=- skrev:
Har sökt runt och det finns hur många som helst som ställer frågor om förstahoj så det är ju helt omöjligt att hitta något vettigt.

Problemet vi har nu är att hitta en schysst förstacykel som är stor nog att klassas som tung men smidig nog för att klara manöverprovet på uppkörningen med, priset ska helst inte överstiga 20 000 och märket ska helst vara Honda (här är vi inte riktigt överrens :näsblod )

Det är ju fullt med folk med unga körkort här så det vore scysst om någon orkade svara.

Jag har en suverän Suzuki GSX 750 EF (helkåpor) från 1984 som hon/Ni kan få köpa. Den är nylackad, av ett riktigt proffs, i blåmetallic o sen är Suzukis orginalmärken ditklistrade= riktigt snygg faktiskt. Denna hoj klarade jag kortet på för 4 veckor sedan o den är en dröm att köra. :tummenupp PM´a till mig vid intresse så får Ni komma o kolla på den, finns på Herrhagen, Karlstad.

Last edited:
Väldigt få tjejer som har åsikter i den här tråden... :banana

Tog själv körkort i fjol och köpte mig en Suzuki SV650. Suveränt lättkörd hoj som är billig i försäkring och passar även om man är runt 165 över backen.
Ni hittar nog en 99:a på "Blocket" för 38-40 tusen.

Övningskör på egna hojen och ta en eller ett par lektioner på trafikskolehoj som går att köra upp på.

Lycka till!

Valerie skrev:

Håller med föregående talare!! Vad vill lillsyrran ha för cykel?! Det måste ju ändå vara det viktigaste. Sen om det är en snorgrön sporthoj eller en rosa custom spelar mindre roll. Om man åker på en cykel man inte gillar så blir det inget roligt. Så sträck på dig lillsyrran och gör din röst hörd......

Mandus skrev:
Valerie skrev:

Håller med föregående talare!! Vad vill lillsyrran ha för cykel?! Det måste ju ändå vara det viktigaste. Sen om det är en snorgrön sporthoj eller en rosa custom spelar mindre roll. Om man åker på en cykel man inte gillar så blir det inget roligt. Så sträck på dig lillsyrran och gör din röst hörd......

Jadu, det är inte direkt så att jag försöker tvinga på henne något hon inte vill ha. Det är hon som bett mig kolla runt och höra mig för.
Det är ju inte direkt så att hon måste behålla den cykel hon övningskör på.

Det är ju inte omöjligt att det blir så att vi köper en "riktig" cykel från start och att hon sköter manöverprovsdelen + hyra av cykel på körskola. Problemet med det är ju att det blir dyrare och eftersom hon är student finns det inte så stora marginaler att gå på.

-=Daemon=- skrev:
Med tanke på hur ung jag är så borde hon vara bara barnet :tomten

Bild på lillsyrran? Rätt stad o allt, hälsa henne att vi ses på Blue moon imorgon kväll och att hon kan få sitta bakpå, det är bara jobbigt att ta körkort ändå. :gnissla

-=Daemon=- skrev:

Honda Hornet kanske? vet inte vilka storlekar dom kommer i :tummenupp

Hagster skrev:
Bild på lillsyrran? Rätt stad o allt, hälsa henne att vi ses på Blue moon imorgon kväll och att hon kan få sitta bakpå, det är bara jobbigt att ta körkort ändå. :gnissla

Oj va jobbigt att jag tillhör den där skaran fantastiskt överbeskyddande och våldsamma storebröder :mad: :fatta! :tungan

Mao blir det inget med det :arsele

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back