Köp av TLR, V2

RgOlsson

Medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Vad kan man ge för en tl1000r 480Mil

Var och kollade på en tlr idag.

När jag såg den först var den fin, men lite närmare kolla så var där en del saker ja la märke till

1.fanns inga framblinkers.
2.inget orginal system fanns
3.någon har försökt bryta upp tanklocket så det var sönder och det var en del färg på tanken som hade försvunit så det hade börjat rosta.
4. nyckelhålet till att få av bullen där bak var sönder så nycklen gick inte i.
5.Batterit var sten döt men han köpte ett nytt.
6.Vet inte om det är till en fördel att hojen är en -00 som bara har gått 480mil?
7.den har ståt i över 1½år nu när vi fick igång den. så den behövs servic.

Han vill ha 45k för denna hoj. Undrar nu är inte det lite överpris ? vad kan man bjuda?

Och vad hade ni köpt.
En hoj i dåligt skick som gått lite eller en i bra skick fast gått run 4000mil?

Last edited:
svensksåld? bankörd? tröttnade han på cykeln vid stöld eller har har misshandlat den sj? Tycker det låter som en ganska misshandlad mc med tanke på att den gått 500mil bara. Till dom pengarna borde du kunna få en som e i bättre skick med kanske lite fler mil bara.

fick lite den känslan med.
Med tanke på att tanken behövdes fixas, så kan jag tänka mig att man får inte den lika bra som orginal?

men en TLR som gått 4000mil är det lungt?

Jag har en TLs som har gått över 5000 mil och den går fortfarande som en klocka. Allt har att göra med hur välskött den är. En hoj som den du beskriver hade iaf jag backat från...

Jag har en TLs som har gått över 5000 mil och den går fortfarande som en klocka. Allt har att göra med hur välskött den är. En hoj som den du beskriver hade iaf jag backat från...

Okej. men finns det någon ca siffra på när man skall byta dyra slitage delar på dom?

jag fick min för 30 000 kr som hade gått 3000 mil. visst lite skavanker som, men int eså mycket som på den du beskrev. + att jag fick orginal dämpare, nej det var jäkligt för mycket!

Tolf

jag fick min för 30 000 kr som hade gått 3000 mil. visst lite skavanker som, men int eså mycket som på den du beskrev. + att jag fick orginal dämpare, nej det var jäkligt för mycket!

Tolf

Okej. så det är bara att vänta tills någon gudasjäl vill sälja sin TLR :/ :gnissla
jag som vill ha båge nu..

Men så köper man en som gått runt 4k så är det inte så farligt? bara den är servad

visst, men vad kan vara rimligt?

Den blåvita -00an som finns i Karlstad har jag sett personligen och tyckte att den såg fin ut. Det är sams mc som säljer den och dom kan säkert göra en bra deal med dig. Det är schyssta grabbar som jobbar där.:tummenupp

Den blåvita -00an som finns i Karlstad har jag sett personligen och tyckte att den såg fin ut. Det är sams mc som säljer den och dom kan säkert göra en bra deal med dig. Det är schyssta grabbar som jobbar där.:tummenupp

Okej, har skickat och bett om fler bilder.
Bor nere i malmö så det är 55mil upp. så det kostar lite att hämta den med. och man vill vara säker på att man vill ha den om jag kör upp dit.

Men någon som vet vad det kostar med andra slipon till en sådan cykel?

Okej, har skickat och bett om fler bilder.
Bor nere i malmö så det är 55mil upp. så det kostar lite att hämta den med. och man vill vara säker på att man vill ha den om jag kör upp dit.

Men någon som vet vad det kostar med andra slipon till en sådan cykel?

Den i Karlstad har redan slipon eller om det var helsystem!

Jag har inte studerat bilden och i sanningens namn så kan jag inte så mycket om dessa hojar, men det står ju faktiskt "helt orginal" i anonnsen. En ren bluff alltså?

Det är inga originalslutburkar på bilden iallafall vad jag kan se.:va

har en annan på G men han verkar inte vilja skicka några bilder, eller säga ett pris :/

Back