Köp av supermotard

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Val av supermotard Förgasare eller Insprutare??

Tjabba
Var på Lelle Träffen i år igen och har äntligen bestämt mig föratt byta till supermotard. Var och provade KTM nya 690i deras tällt så jag har blivit ganska såld på den, fast 660 är mycket snyggare. Frågan är ni som e kunniga
vad ska man välja,förutom utseendet Förgasare eller Insprutare???
Tackar för snabba svar (snart en i gänget:yoparty )

Last edited:
jag testade oxå 690n och jag tyckte den va trött och klumpig 660n är nog rappare och snyggare enligt mig

Har du pengar att modda 690 så varför inte prova den eller köper du 660 tanka upp den och kör som ett svin redan från början!

Jag hade valt 690:n och pimpat den med annat framparti och andra pipor:tummenupp .

Men de är ju jag de.

(Eller allra helst hade jag köpt en Aprilia SXV 550 så klart. Men nu va ju inte frågan ställd så.)

Tjabba
Var på Lelle Träffen i år igen och har äntligen bestämt mig föratt byta till supermotard. Var och provade KTM nya 690i deras tällt så jag har blivit ganska såld på den, fast 660 är mycket snyggare. Frågan är ni som e kunniga
vad ska man välja,förutom utseendet Förgasare eller Insprutare???
Tackar för snabba svar (snart en i gänget:yoparty )

Jag har haft 660'n tidigare, och provade 690'n nu på Lelleveckan. 690'n var en ren besvikelse, mycket tröttare, inte lika smidig och framför allt mycket fulare.

Var på jonte engdahl i Lödde idag och provade 690`n, kan bara säga att den är jävligt rolig att köra. Tyckte den var mycket kvickare, än på KTM på Lelle Träffen. Han hade bara bra saker att säga om den(Klart kanske,tjänar mest på att sälja nytt)

Lätt val

Var på jonte engdahl i Lödde idag och provade 690`n, kan bara säga att den är jävligt rolig att köra. Tyckte den var mycket kvickare, än på KTM på Lelle Träffen. Han hade bara bra saker att säga om den(Klart kanske,tjänar mest på att sälja nytt)

Jag har kört mycket KTM.Både 640 och 660 och även testat en 690..
Nu har jag en Aprilia sxv550..
Kan bara säga att allt annat inte räcker till..
Det är det värsta som jag har kört i motard..
Det var :D hela tiden..
Åk till Nordbecks mc och fråga efter Jerry..
Då kommer jag att rulla ut min 550 som finns för provkörning..:tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...