Köp av streethoj??

det lät ju inte fel, betalar själv 7300 för gsxr för trafik och hondan 6500 hel.
Nej inte så farligt men jag är i.o.f.s. äldre än du.
vart provade du speed triplen? bor själv i dalarna och finns ju inte allt för många mc-firmor här
Triumph var i Falun på Lugnet i våras med sin trailer med provhojar. Lingvalls i Gävle arrangerade. Kolla Triumph hemsida och schemat över deras Road Show de har varje år.

Tog ut Speeden på Hällavägen mellan Lugnet och Skuggarvet. Kuuul!
Har ett skakigt filmklipp från den vägen här, när jag kör med min egen Street om du är intresserad.

Last edited:
Nej inte så farligt men jag är i.o.f.s. äldre än du.
Triumph var i Falun på Lugnet i våras med sin trailer med provhojar. Lingvalls i Gävle arrangerade. Kolla Triumph hemsida och schemat över deras Road Show de har varje år.

Tog ut Speeden på Hällavägen mellan Lugnet och Skuggarvet. Kuuul!
Har ett skakigt filmklipp från den vägen här, när jag kör med min egen Street om du är intresserad.

får hoppas dom kommer nästa år igen då.
ska ta mig en titt på båda hojarna. tror nog ändå speed triplen är mer rätt då den är både billigare att köpa och äga

Last edited:
Vill man hade bästa så Tuono 2004 -

men vill man ha bland det värsta så B-King -08 uppåt :tummenupp
ganska billiga i inköp , köp gärna en där avgas-strutarna e bytta redan,ganska dyra
jag (40i+ iofs) pröjsar 7k/helår för helförs
du lär inte tröttna på moroten i första taget iaf :fakta

//Edit ... missade "70k+ pris" .... tror dom ligger över din smärtgräns fortfarande dock :(

Last edited:
Yamaha Fz8n. modellen mellan fz6 och fz1. Skiljer en hel del i försäkring och pris mellan 8an och 1an så 8an är nog mer prisvärd. Är helnöjd!

Det heter inte Streethoj... :huvet

Streetfighter eller nakenhoj.

Den som kom på ordet streethoj borde kölhalas under en Guldwinge som straff för sitt övergrepp på det svenska språket.

Vet inte om det är en hoj du är ute efter, men har du kört en Kawasaki Versys? Tänkte på att du var ute efter låga ägandekostnader. Finns många till salu för bra pris och det är mycket cykel för pengarna.

Hellre streethoj än nakenhoj ;)
Spelar ju egentligen ingen roll vad man kallar det så länge alla förstår vad man menar :fakta

Den som kom på ordet streethoj borde kölhalas under en Guldwinge som straff för sitt övergrepp på det svenska språket.

jaja alla verkar ju fatta vad jag menar, så är nog ingen större skada :hihi

Er6-n av lite äldre modell är ju både sjukt billig i inköp coh att äga, kul att köra också.

gamla er6an var inget som föll mig i smaken när jag testa den, hur är 12an? man får ju en ny sån för 65tusen lite över budget kanske men inte om man får en med 0mil

Motormässigt tror jag inte att det är någon större skillnad, men utseendemässigt är ju nya modellen avsevärt mycket snyggare. Har dock inte kört någon nyare än 2008 års modell.

gamla er6an var inget som föll mig i smaken när jag testa den, hur är 12an? man får ju en ny sån för 65tusen lite över budget kanske men inte om man får en med 0mil

Jag har en ER6N, 2012a.
Fantastisk hoj tycker jag!
Trevlig twin med lätthanterlig effektkurva och chassi/fjädring backar inte för lite aggressivare körning, ABS är väldigt trevligt också :)
Jag köpte min ny för 70 lax, har den helförsäkrad hos Svedea för strax över 3000 om året, jag är 19...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park