Köp av större motard/äventyrshoj

  • Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date
Hur hållbara är de?
När kan man anse att en har gått långt?
 
Hur hållbara är de?
När kan man anse att en har gått långt?

10000mil klarar dom utan vidare om service sköts.
Det är ju inte så stort effektuttag. 1000-1100cc och 90-100hk.
Viktigaste är att byta kamremmar, 2400 mil eller 3 år. Kostar ca 2' om man lämnar in på verkstad.
 
10000mil klarar dom utan vidare om service sköts.
Det är ju inte så stort effektuttag. 1000-1100cc och 90-100hk.
Viktigaste är att byta kamremmar, 2400 mil eller 3 år. Kostar ca 2' om man lämnar in på verkstad.
Aha okej, tack så mycket.
Finns det nägra barnsjukdomar eller saker man bör kolla närmre på alt passa sig för?
Den i Östergötland såg ju ruskigt fin ut :)

Blev ju nästan lite intresserad av den billiga, även om den gått långt..
 
Last edited:
Aha okej, tack så mycket.
Finns det nägra barnsjukdomar eller saker man bör kolla närmre på alt passa sig för?
Den i Östergötland såg ju ruskigt fin ut :)

Blev ju nästan lite intresserad av den billiga, även om den gått långt..

Nja, finns väl inga större problem om man läser på ducceklubbens sida. Vanlig koll bara så allt ser bra ut.
Servicebok, drivpaket, däck, läckage på gaffel.
Läser man utländska sidor så har en del haft problem med att tanken sväller (Plast).
Verkar inte vara så vanligt här. Kan bero på att man har 10% sprit i bensinen i USA.
 
http://youtu.be/gWsxaR0ZZKk

Om man tvivlar på en gs offroadförmåga pga vikt osv, den i videon är dock en 800. Jag hade inga problem att få till powerwheelies på första 3 växlarna på min gs adventure om det är en dealbraker. Nya multistradan spöar gs:en på asfalt, många gånger om, på grus vet jag inte, då pratar vi dock priser på långt över dubbla budgeten.
 
http://youtu.be/gWsxaR0ZZKk

Om man tvivlar på en gs offroadförmåga pga vikt osv, den i videon är dock en 800. Jag hade inga problem att få till powerwheelies på första 3 växlarna på min gs adventure om det är en dealbraker. Nya multistradan spöar gs:en på asfalt, många gånger om, på grus vet jag inte, då pratar vi dock priser på långt över dubbla budgeten.
Mjae jag tvivlar väl inte på offroadförmågan, utan det är mer att jag inte vill ha en onödigt tung hoj.
Kan jag dessutom tänka mig en effekt på 50-60hk (Kawasaki Versys) så ser jag inte poängen med att få några hästar till men även få en mycket tyngre hoj.

Nja, finns väl inga större problem om man läser på ducceklubbens sida. Vanlig koll bara så allt ser bra ut.
Servicebok, drivpaket, däck, läckage på gaffel.
Läser man utländska sidor så har en del haft problem med att tanken sväller (Plast).
Verkar inte vara så vanligt här. Kan bero på att man har 10% sprit i bensinen i USA.
Ah okej, tack så mycket!
Du som har koll på Multistradan, vad kan man förvänta sig för aktionsradie med en sån?

Jag kommer aldrig sälja min DR650 som idag blir en DR790. Kan varmt rekommendera cykeln, med ett effektrör blir den riktigt trevlig även med 650 kubik, TM40-förgasaren gjorde även den gott!

Vikt: 165 kg fulltankad och på www.procycle.us finns massor av trim och tillbehör dessutom är inköpspriset av en sådan cykel väldigt lågt. Se till att få tag i en efter -96 bara.

Jag kollade lamellerna efter 5500 mil, dom har inte slitits ett skvatt. service limit var 2,6 mm och mina låg på ursprungsmått mellan 2,9 och 3,1 mm. Bara för att visa på hur lite slitage denna cykel har. :tummenupp

Jag ska förresten ta monstret till Lofoten nästa år! :)
Mjae jag står nog helst över en gammal/stor stånka.
Speciellt om man måste trimma den en hel del för att få fart på den.
Då försvinner ju lite av poängen med att köpa en hoj för att slippa skruva med den och bara kunna åka.
De brukar tyvärr ha en tendens att vibrera en hel del och jag vill gärna ha ABS.
 
Multistradan kommer man drygt 30 mil med på en tank om man inte tokgasar.
 
Nej det blev faktiskt den röda i Stockholm.
Båda hade gått ungefär lika långt och var lika påkostade.
Dock hade den röda i sthlm mindre kolfiber men mer "touringgrejer".

Så du har blivit Ducatist. Grattis.:tummenupp
Stämde hojen in bra på dina krav?
 
Så du har blivit Ducatist. Grattis.:tummenupp
Stämde hojen in bra på dina krav?
Japp :D
Tackar.
Jodå jag har bara tagit en kortare tur men det tycker jag.
Lagom vikt och effekt och bra körställning.
Sen är det ju otroligt trevligt ljud och gång i hojen också:)
Så nu är det bara invänta lite mer tid så jag hinner ut och åka med den också:)
 
Japp :D
Tackar.
Jodå jag har bara tagit en kortare tur men det tycker jag.
Lagom vikt och effekt och bra körställning.
Sen är det ju otroligt trevligt ljud och gång i hojen också:)
Så nu är det bara invänta lite mer tid så jag hinner ut och åka med den också:)

Grattis till ett bra köp! :tummenupp

Nu är du fast i Ducceträsket. :banana
 

Kollade lite på dom för att jag inte visste någe om just den modellen då.... Tyckte inte den va snygg alls då, men skönhet är inte allt på en hoj...

Huvudsaken är att TS är nöjd me valet av hoj....
 
Kollade lite på dom för att jag inte visste någe om just den modellen då.... Tyckte inte den va snygg alls då, men skönhet är inte allt på en hoj...

Huvudsaken är att TS är nöjd me valet av hoj....

Visst stämmer det att det inte är en extremt vacker hoj att titta på.
Det finns många hojar som är snyggare, men de uppfyller inte mina krav alt är för dyra i inköp eller ägande.
Fast tanken med denna hoj var ju att köra den och inte stå och titta på den i garaget?
Däremot är den ruskigt trevlig att köra, trevlig motor och med hyfsade möjligheter för bus och inspirerad körning samt långkörning, dessutom för en hyfsad peng.
Såvitt jag vet så finns det inga konkurrerande hojar för dessa pengar..

Jag kollade tex på en Versys som är av en ungefär liknande modell.
Där får man en nyare, men lägre effekt, sämre chassi och den är garanterat inte snyggare..
Så för det jag ska ha hojen till är Multistradan än så länge helt perfekt.
 
Grattis till ett bra köp! :tummenupp

Nu är du fast i Ducceträsket. :banana

Tack så mycket :)

Jag har faktiskt kikat lite på Ducati en längre tid och funderat vad det är som är så speciellt med dem och skämtat lite om dem och kvaliten.
Nu måste jag dock säga att jag är ruskigt imponerad på alla små detaljer och finesser som en ändå såpass gammal hoj har.
För att inte tala om motorljudet....
Det sitter några Ducati performance ljuddämpare på den som ser misstänkt lika ut som termignoni dämpare, som vräker ur sig en gudomlig sång vid större gaspådrag och vid motorbroms.
För att inte tala om klapprandet vid rödljusen, som man faktiskt inte behöver oroa sig över då det SKA låta.
eller det faktumet att jag slipper oljeläckage från kopplingskåpan, vilket i samband med skrammel och allmänt illalåtande motorer är standard hos KTM...
 
Visst stämmer det att det inte är en extremt vacker hoj att titta på.
Det finns många hojar som är snyggare, men de uppfyller inte mina krav alt är för dyra i inköp eller ägande.
Fast tanken med denna hoj var ju att köra den och inte stå och titta på den i garaget?
Däremot är den ruskigt trevlig att köra, trevlig motor och med hyfsade möjligheter för bus och inspirerad körning samt långkörning, dessutom för en hyfsad peng.
Såvitt jag vet så finns det inga konkurrerande hojar för dessa pengar..

Jag kollade tex på en Versys som är av en ungefär liknande modell.
Där får man en nyare, men lägre effekt, sämre chassi och den är garanterat inte snyggare..
Så för det jag ska ha hojen till är Multistradan än så länge helt perfekt.

Håller me dig till 100%...

Själv sitter man i Ktm träsket utan att vilja komma därifrån...

En annan hoj jag sneglat på utanför Ktm svären är Husqvarna Nuda.... Inte allt för vacker men ändå någe som väcker intresse, när man snackar större motard...
 
Håller me dig till 100%...

Själv sitter man i Ktm träsket utan att vilja komma därifrån...

En annan hoj jag sneglat på utanför Ktm svären är Husqvarna Nuda.... Inte allt för vacker men ändå någe som väcker intresse, när man snackar större motard...
Köp dig någon gammal lc4 så kommer hoppet och tron om livet snabbt släckas.
Jag var i din sits tills jag tröttnade på läckande, skramlande och trasiga hojar som jag ständigt var tvungen att plåstra ihop för att kunna använda.
De står fortfarande kvar men tanken är att Multistradan ska funka som vardagshoj där jag ska kunna trycka på en knapp och åka ut och åka lite.

Jo Husqvarna är frän men lite tråkig med en rad 2a.
Sen är den lite väl dyr för mig både i inköp och försäkring.
 
Köp dig någon gammal lc4 så kommer hoppet och tron om livet snabbt släckas.
Jag var i din sits tills jag tröttnade på läckande, skramlande och trasiga hojar som jag ständigt var tvungen att plåstra ihop för att kunna använda.
De står fortfarande kvar men tanken är att Multistradan ska funka som vardagshoj där jag ska kunna trycka på en knapp och åka ut och åka lite.

Jo Husqvarna är frän men lite tråkig med en rad 2a.
Sen är den lite väl dyr för mig både i inköp och försäkring.

Jag har ett par Lc4 var av en 640 i 11 år å har inte alls haft några problem me dom.... Gillar dom himla skarpt....
SÅ där håller jag inte me dig... ;)
 
Jag har ett par Lc4 var av en 640 i 11 år å har inte alls haft några problem me dom.... Gillar dom himla skarpt....
SÅ där håller jag inte me dig... ;)
Aha det förklarar saken. Du har haft sånna så länge att det slagit runt totalt för dig..
Nä usch jag köpte och renoverade en 640 förra året och sa aldrig mer lc4 efter det.
Ändå köpte jag en till i våras och har exakt lika mycket problem med den som den förra året...
Så älskar man att skruva och ogillar att åka, då är KTM märket man ska välja!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top