Köp av stålrör i StorStockholm

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Håller på med ett hojbygge och skulle behöva få tag i stålrör (galv) för bygge av ramen till en ankstjärt/cuts. Vart får man tag i dylika i Stockholmsområdet?

Toksvårt att jaga rätt på firmor som säljer ämnen och inte färdiga produkter till privatpersoner.

Tack på förhand!

Det var ett bra svar...

finns bengtssons smide ute i täby, lite långt kanske men har mer eller mindre allt på hyllan och säljer till privatkunder.

// Linus

Last edited:
Metallvaruhuset, numera Tibnor, i Spånga har jag ofta handlat hos till mina båt-bil och hojprojekt.

Metallvaruhuset, numera Tibnor, i Spånga har jag ofta handlat hos till mina båt-bil och hojprojekt.

Guld! Skall kolla in det.

Järnaffären vid södra hamnen i Södertälje...

Om du syftar på den som ligger mitt emot Nilson & Luthman ("Hangaren"):
Har varit där tidigare och letat delar, men de verkar så sjukt ointresserade av att sälja ngt till privatkunder.

Menar du den?

Last edited:

Heter numera Ståldepån det med. Men det är bättre att vända sig till Ståldepån på Avestagatan, dom har mer rör än Ståldepån på Finnspångsgatan.

Ett annat tips är Bromma stål, dom ligger ett par hundra meter ifrån flygplatsinfarten.

Heter numera Ståldepån det med. Men det är bättre att vända sig till Ståldepån på Avestagatan, dom har mer rör än Ståldepån på Finnspångsgatan.

Ett annat tips är Bromma stål, dom ligger ett par hundra meter ifrån flygplatsinfarten.

Ok, bra att veta. Jag har handlat på Finnspånggatan, mn det var 2 år sedan sist.

/J

Vad du gör så köp inte galvat.
Svets-röken från galven är INTE kul o andas in, dessutom är det svårare att svetsa i.

Tack för en massa bra tips boys!

Conseal:
"Södertälje skrotaffär i Weda har massa metall .. säkert bra pris också "

Vart ligger den?!

Behöver för övrigt tips om hur man kröker dessa rör? Har funderat på 1mm gods och 15 - 20mm. i diameter på rören. Tips på arbetssätt/verktyg?

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn