Köp av skinnställ från UK! Har jag blivit blåst? Hjälp!

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Hej allihop!

Jag är i behov av nytt skinnställ. Bestämde mig efter lite velande för ett Clover RC-100, svart, stl 52 osv. Det finns en utmärkt importör i Sverige, men pga att jag inte haft så fet budget, så snålade jag tillräckligt för att fundera på att köpa över internet. www.bigbikebook.com säljer vad jag vill ha för 449£.
Skitbra tänkte jag. Samma ställ och några tusen sparade. Mailade dem och frågade om de kunde skicka till Sverige, och till vilken kostnad. Fick svar inom en timme. (Jag klipper och klistrar ur korrespondansen, så hänger ni med bättre)

I'm interested in purchasing a set of black, size 52 Clover RC-100 leathers. I would prefer to pay by VISA. However, it seems impossible to enter an overseas adress in your webshop form. Is it possible for you to ship the parcel to Sweden? What will the charge be? How many days delivery time? Thanks a lot in advance,
Yours sincerely,
XXX XXXXXX.


Svaret löd:

Hi XXXXX,

Thanks for youe enquiry, you can place your order via our website and it should accept your details, once it has been processed we can recharge any additional postage charges incurred. Postage to Sweden would be around 7 to 10 days and would cost around £35uk.

Regards

Russ


Detta var den 18 april. Gjorde beställningen några minuter senare, fick allt bekräftat. Kollade kontot, och ett rätt belopp hade dragits från kontot. Fick dock inte bekräftat att det skulle skickas till Sverige i kvittot, så jag skickar nytt mail:

Hi, again,

I have now placed the order (# 16760). I am just anxious to see that everything came through smoothly. As mentioned before I ordered a black, size 52, Clover RC-100. Payed by VISA, please ship to:

xxxx xxxxxxxx
xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx
xxx xx Malmö.

Please confirm by mail, if everything is all right.
Thank you very much,
Best regards,
xxxx.


Jag får inget svar. Skickar nytt mail den 3/5:

Hi again!

Sorry for bothering, but I'm concerned about my order since I'm a first time customer, and not familiar with your routines. I placed my order on 18 april 06, as You can see, and got this confirmation. Before that, I asked if shipping to Sweden should be any problem, and got a quick (thank you very much) reply, that there should'nt be a problem. I would very much like, if You could check the status of my order and confirm this by mail. Is the order processed? Has it been sent? When could I expect delivery? Sorry again for bothering, and thank You very much in advance.

Best regards,
XXXX XXXXXXXX.


Dagen efter får jag detta:

hi mr xxxxxxxx very sorry for the delay we have no stock of the clover rc100 suit but i can get a rc100 suit but it is vented .if you would like this one please get back to me .
many thanks
steve


Ok? Tänkte jag, varför ta betalt när man inte har ett lager? I o f s, så vill jag hellre ha det ventilerade, men hade beställt ett vanligt, för att de bara hade det på sin webshop. Svarar så här (3/5):

Hi Steve!

Actually, I would rather prefer the vented suit, as long as it's black and size 52.
Can you ship this one at once? Will there be further delay?

Best regards/XXXXX.


Får inget svar. Den 5/5 skickar jag nytt mail:

Hi again Steve!

Since the motorcycling season has already started, and I'm riding with no suit at the moment, I hope you understand that I'm anxious to know when you can deliver the suit I paid for 3 weeks ago. You mentioned that you had no stock of the Clover RC-100, but could offer the vented version. This is actually the suit I would prefer.
So I'm asking again: Can you ship the vented suit at once? How long will I have to wait for delivery? I would like to get an answer this time, please.

Best regards,
XXXXX.


Och fortfarande har jag inte fått något svar. :4skrika :mad: :4skrika :mad:

Jag undrar därför: Är det någon av er som handlat från denna firma? Hur gick det då? Tror ni jag blivit blåst? Kan jag häva köpet? Handlar i nuläget mer än gärna av den svenske importören, har bara goda erfarenheter därifrån? Vad tycker ni?

Hälsningar/Assman.
 
Assman skrev:
Och fortfarande har jag inte fått något svar. :4skrika :mad: :4skrika :mad:

Jag undrar därför: Är det någon av er som handlat från denna firma? Hur gick det då? Tror ni jag blivit blåst? Kan jag häva köpet? Handlar i nuläget mer än gärna av den svenske importören, har bara goda erfarenheter därifrån? Vad tycker ni?

Hälsningar/Assman.

Kolla det jag skrivit i den här tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102328

Enda problemet kan ju vara om du väntat för länge. Gör du en kortköpsreklamation (vilket du har rätt till) måste du göra det inom några få veckor från att ditt kort debiterats. Exakt hur länge beror nog på din bank osv.
 
Surt som räven,det är trots allt mye pengar.

Har själv en USA beställning som jag cancelerade på 500 kr bara iförsig.
Dom har dock varit villiga att betala tillbaka men mitt visa kort har gått ut så har fått nytt med nytt nr.
Se hur eller om man får peng tillbaka.
 
Hej,

Lite dåligt är det allt. Man ska ta betalt först när man har skickat iväg grejorna . Louis.de och robinson foundry skickar alltid snabbt och ta betalt först när grejorna har skickats .

Dina grejor kommer säkert, ring dit annars och prata med dom, och bättre en ett email !!

Men att ta betalt för nånting som dom inte har i lager är :tummenner
 
Har skickat ett mail till:

Hi Steve.

I have written you twice, 3:d and 5:th of may, without any reply from you. You have charged my VISA (18 april) for a Clover RC-100, which you later on claimed you didn't have in stock. You offered a vented version, which could be sent to me, if I got back to you. I did. Twice. All I've requested is more specific information about the status of my order, and expected delivery date. I'm puzzled how it is even possible that you charge my account, for an item you don't even have in stock. I'm getting seriously tired of this.
What I'd like is: A fast reply from you CONFIRMING the shipment of my vented clover suit, and an expected delivery date. Prefferably with a tracking code.
If I don't hear from you until tonight, I will contact VISA Europe first thing in the morning, telling them everything, and requesting a chargeback. This is not the proper way to conduct any business. I hope it is a one time mistake, and that it will be corrected immediately.

xxxx xxxxx.


Jag menar allvar. De måste inte ha prylarna på lager, men då får de fan vara tydliga med det och informera. Jag inväntar någon form av bekräftelse, och skulle jag inte få den tar jag upp ärendet med VISA. Shit va drygt... :mad:
 
Fan va sne man blir när man hör sånt här, ska man bedriva ett företag och dra pengar från folks konton ska man fanimej skicka varorna också!
 
Nu djävlar lossnade det! Se nedan:

Hi XXXXX

Sorry for the inconveience i will explain a few of the points you have raised

The money is taken from your account as soon as you enter your details. We do explain on the site that if the stock is available it will be dispatched within 48 hours (inside the UK allowing for weekends).

The suit is sold in store as well as on line and has been very popular due to the reduction in price.

We can have a few suits in stock on enquire and overnight the situation can be that all we had available can be sold.

Steve enquired with the supplier as to the avalabilty of a vented suit for you they have not been able to obtain the suit in the UK and have told me today that they would have to order from Italy.

This is obvoiusly no good to your self as the suit would be 1-2 months.

A refund is no problem if you do not want ot wait or you can not see a different suit on the site.

Sorry again we did not have the suit as i have metioned the items are very popular due to the price reduction.

Thanks

Sue


Jag orkar inte vänta 1-2 månader. Bad dem om pengarna tillbaka. Vi får se hur lång tid det tar... :3freak

/Assman.
 
att det skulle vara så jävla svårt för dom att skriva redan från början??? :va
 
Kort och gott, handlar man där får man vänta till sist. Jävligt kasst.

Du skötte det snyggt dock måste jag säga!
 
Assman skrev:
If I don't hear from you until tonight, I will contact VISA Europe first thing in the morning, telling them everything, and requesting a chargeback.

Hehe, det magiska ordet "chargeback" ger alltid snabb respons från handlarna :hihi
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top