köp av R! 03...tänka på????speciella egenheter?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jepp, som inledningen talar om så vill jag ha tips o råd inför ett ev stundande köp av denna hemska vrålmaskin, förmodligen MYCKET sämre än ninjan: ): ): ) men vill ändå ge den en chans, vad bör man kolla på förutom det vanliga köret? Hoppar tvåans växel fortfarande?? oljetörst? Garantiåtgärder? Gärna svar från er som kör/har kört R! 03
Den aktuella maskinen har gått c:a 1500 mil svensksåld 1 ägare, jag tycker milen verkar stämma på dessa åren, dock finns ingen stämpel i boken, det jag sett så är den fräsch som en dag, skynda er o kom med tips o ideer hur man synar denna hojen nogrannast, mvh peter

glömde bilderna: ):)L)

Bifogat

• DSCI0006[1].JPG
    DSCI0006[1].JPG
    62.1 KB · Visningar: 162
  • DSCI0009[2].JPG
    DSCI0009[2].JPG
    70.7 KB · Visningar: 211
  • DSCI0012[1].JPG
    DSCI0012[1].JPG
    70.2 KB · Visningar: 147
red_ninja skrev:
Jepp, som inledningen talar om så vill jag ha tips o råd inför ett ev stundande köp av denna hemska vrålmaskin, förmodligen MYCKET sämre än ninjan: ): ): ) men vill ändå ge den en chans, vad bör man kolla på förutom det vanliga köret? Hoppar tvåans växel fortfarande?? oljetörst? Garantiåtgärder? Gärna svar från er som kör/har kört R! 03
Den aktuella maskinen har gått c:a 1500 mil svensksåld 1 ägare, jag tycker milen verkar stämma på dessa åren, dock finns ingen stämpel i boken, det jag sett så är den fräsch som en dag, skynda er o kom med tips o ideer hur man synar denna hojen nogrannast, mvh peter

glömde bilderna: ):)L)
Inte problemet med 2:ans längre. mkt skön/kul hoj att äga/köra.
en helt ny upplevelse mot tex 98/99 eller 00/01.
Kolla om det är hål för najjning eller liknande i oljeplugg & påfyllning mm.
har han inte stämpel borde han ha kvitton på att ha gjort servicen själv.
alla org skruvar har en blå pungt från orginalkontrollen de som saknar denna är bytta av någon anledning. pm:a gärna om du har några frågor.
Lycka till.... :tummenupp

Har inte hört att det ska vara några standard fel på 02-03 r1,or,
har heller inte hört några ägare klaga på dom tvärtom dom flästa är
väldigt nöjda med sina hojar.

Vet inte vilken ninja du hade innan? men va det ingen zx10 eller 6,a fr 04>
Lär du inte bli besviken på r1,an bara och handla :tummenupp

Hitecfrollo skrev:
Inte problemet med 2:ans längre. mkt skön/kul hoj att äga/köra.
en helt ny upplevelse mot tex 98/99 eller 00/01.
Kolla om det är hål för najjning eller liknande i oljeplugg & påfyllning mm.
har han inte stämpel borde han ha kvitton på att ha gjort servicen själv.
alla org skruvar har en blå pungt från orginalkontrollen de som saknar denna är bytta av någon anledning. pm:a gärna om du har några frågor.
Lycka till.... :tummenupp

tack för tipset hitecfrollo, kanske slänger iväg ett pm,: ): ) )

Sniper skrev:
Har inte hört att det ska vara några standard fel på 02-03 r1,or,
har heller inte hört några ägare klaga på dom tvärtom dom flästa är
väldigt nöjda med sina hojar.

Vet inte vilken ninja du hade innan? men va det ingen zx10 eller 6,a fr 04>
Lär du inte bli besviken på r1,an bara och handla :tummenupp

hehe, jag hade en zx9:a 00 sniper. jag var rätt nöjd med den men jag hade haft den i 5 år och var trött på den helt enkelt, den som köpte den kan vara nöjd för den är välskött, kanske blir en retta då

Jag har en 02:a som jag kört två säsonger. Hade gått 1000 när jag köpte den och nu 2900 mil. Har inte haft några problem och den drar ingen olja alls. Är grymt nöjd med den och kommer att köra den här säsongen med den också.

Hitecfrollo skrev:
alla org skruvar har en blå pungt från orginalkontrollen

har alla skruvar det? alla års mod?

tror inte jag sett någon på min :hihi ? total kraschad eller så har jag missat?

Inga problem med R1-03 (förutom att de wobblar en aning men det finns ju styrdämpare som fixar det(. Har inte heller haft några problem med växlar som tjurar eller att de drar mycket olja.
Har tidigare haft en 01'a och har nu en 05'a, även dessa utan problem.

Lycka till med Rettan :tummenupp

Mr Helmut skrev:
har alla skruvar det? alla års mod?

tror inte jag sett någon på min :hihi ? total kraschad eller så har jag missat?
Om du menar R6 01 så är det nog så, har iallafall det på min 01:a.
Är alltså en liten prick från en blå spritpenna vid kontroll. :)

Har haft min i två säsonger och har hunnit med ca 1000mil (jag vet, det är lite men man måste ju jobba ibland för att hon ska va kvar) men jag har aldrig haft något strul med min.
Den drar ingen olja och nu är inte jag någon kung på slangen (det är väl oftast det som knäcker dom) så lådan håller bra.
Det är en underbar hoj att köra, visst kan man få lite styrslag ibland men det är inte så farligt.
Sitter som en kung trots 197cm som ska vikas ihop.

Så mitt tips är att handla och ha en av de bästa säsongerna i ditt liv.

Köp ett år nyare, mycke mycket mycket snyggare, bättre på alla punkter, styrdämpare, seatpipes, mums :banana om du inte har tillräckligt med pengar kan du börja strippa.Men ta inte mina tanter här i dalarna :rolleyes:

R-1000 skrev:
Köp ett år nyare, mycke mycket mycket snyggare, bättre på alla punkter, styrdämpare, seatpipes, mums :banana om du inte har tillräckligt med pengar kan du börja strippa.Men ta inte mina tanter här i dalarna :rolleyes:

Haha :pussa Håller med lite, den är snyggare och aningen bättre specad. Värt att utöka budgeten för? Som sagt har ja inte haft nån så det lämnar jag åt en erfaren retta förare att avgöra.. :D

R-1000 skrev:
Nyare är ALLTID bättre, tyvär åckså dyrare.
Kanonhoj tycker jag. :tummenupp

Har endast kört 300 mil med min, men alla utan några som helst problem. Hade åxå hellre valt en -04 men som sagt, lite dyrare :(

KÖP :yoparty

tack för svaren, det verkar som dom flesta är nöjda med sina hojar men styrdämpare är väl nästan ett krav (står överst på listan)

Det blev den BLÅÅÅÅÅÅAAAAAA, bättre bilder ska fixas :) :)

R-1000 skrev:

haha, nä det blir ingen stripp (mer än för min flickvän) :: ): ): ): ) jo jag vill oxo ha en 04 eller nyare med då får man hosta upp 15k ytterligare, jag bygger på 03:an istället.

ItePiru skrev:
Fin hoj Peter :tummenupp Gratulerar!

/Mika
tack mika, kom förbi o kika lite på den...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti