Köp av ny mobiltelefon! Råd please!

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Tjenare! är ute efter en ny mobiltelefon.
Det jag söker främst på den är en bra display och grym kamera i den, resten är inte så relevant!
Såg på aftonbladet om den där nya kinesiska telefonen som var 5Mp kamera i.
Den hade ju trippelband så borde ju funka här i sverige också va?? :va
Så vad rekommenderar ni för mobiltelefon?

jimler skrev:
Det jag söker främst på den är en bra display och grym kamera i den, resten är inte så relevant!

Jag rekomenderar dig att köpa en kamera med stor display.

köp ingen sony-ericsson t610 :ajjabajja skitmobil rent ut sagt....
blir inga bra bilder alls.... :(

Köp en liten digitalkamera och en Samsung X460 istället....bättre bilder och mindre telefon.

Bara fördelar :D

Samsung A800 Den bästa lur jag haft. Finns inget mer än ringfunktion på den, men sen är den liten också
Och som flera säger köp en separat kamera

Last edited:
S700 funkar rätt bra. Iaf om du fotar i ljus...

I övrigt håller jag med föregående talare. Köp en liten enkel mobil (ingen Samsung enl. mig) och en bra kamera...

läckrare mobil får man leta efter! har själv kollat på den men de kosta ju, aaa!

Ingen som vet nåt ställe från t.ex tyskland där det går att tjöpa billigare? Kameror och sånt är ju iaf billigare där.

Samsung D500 är helt ok faktiskt, kika på den om du är sugen på S700. Billigare, mindre och skillnaderna på bildkvalité från kameran är minimala.

Nokia 3310 :hihi

Gör som nisse säger. köp tidningen 'mobil'. Har kanon tester på mobbar.

Jag är rätt nöjd med min K700i, tämligen kompetent telefon för sin storlek. Bra display, snorbra ljud i headsetet och högtalaren, mp3-signaler, stabil batteritid. Det enda jag inte gillar med den är att man inte kan ha mp3-signaler till sms. Bifogar en bild tagen med kameran. Inte klockren kvalitet men duger till lustiga tillfällen när man inte har digitalkameran med sig, såsom detta. Min Nokia 3660 tog bättre bilder, men man var tvungen att hålla den jättestilla. Och så var det som att gå med en gurka i fickan

Håller med det någon ovanstående sade om T610:an. Överskattad telefon. Kameran duger inte till någonting, dom kunde låtit bli att ha den så den blivit billigare. Verkar vara en helt ok telefon att ringa med dock

Bifogat

• Bild(1).jpg
    Bild(1).jpg
    84 KB · Visningar: 59
Last edited:
Muskedunder skrev:
Jag är rätt nöjd med min K700i, tämligen kompetent telefon för sin storlek. Bra display, snorbra ljud i headsetet och högtalaren, mp3-signaler, stabil batteritid. Det enda jag inte gillar med den är att man inte kan ha mp3-signaler till sms. Bifogar en bild tagen med kameran. Inte klockren kvalitet men duger till lustiga tillfällen när man inte har digitalkameran med sig, såsom detta. Min Nokia 3660 tog bättre bilder, men man var tvungen att hålla den jättestilla. Och så var det som att gå med en gurka i fickan

Håller med det någon ovanstående sade om T610:an. Överskattad telefon. Kameran duger inte till någonting, dom kunde låtit bli att ha den så den blivit billigare. Verkar vara en helt ok telefon att ringa med dock

grymt....man måste ha väldigt mycket ljus och hålla mobilen helt stilla när man tar kortet, annars blir det suddigt :(

:tummenupp :)

jimler skrev:

Jag har en Sharp GX30 som jag är supernöjd med! :tummenupp
Bra bilder och möjlighet att spela in små videosnuttar som man sen lätt skickar till kompisen via MMS :tungan

skickar med ett ex av bilder jag tagit med luren:

Bifogat

• picture00012.jpg
    picture00012.jpg
    88.1 KB · Visningar: 61
Cat skrev:
Jag har en Sharp GX30 som jag är supernöjd med! :tummenupp
Bra bilder och möjlighet att spela in små videosnuttar som man sen lätt skickar till kompisen via MMS :tungan

skickar med ett ex av bilder jag tagit med luren:

det var en sådan jag var ute efter från början :tummenupp men det blev en t610 :4skrika

Panos skrev:
grymt....man måste ha väldigt mycket ljus och hålla mobilen helt stilla när man tar kortet, annars blir det suddigt :(

:tummenupp :)

Vilken? Min eller T610:an? Att man behöver ljus stämmer, dock är min inte särskilt känslig på den där med att hålla still.
Vänstra bilden är tagen med k700i i en mörk lägenhet. Notera bruset i bilden.
Högra bilden är tagen med Nokia 3660 i som synes dagsljus, och med stadig hand kan tilläggas.

Angående bilen i diket så var för en gångs skull inte mitt fel. Jag fick möte på den smala vägen, och bilen som kom emot mig körde inte ut på kanten, och för att undvika krock fick jag köra så långt ut att bilen gled ner i diket. Var farligt nära att skrapa upp hela sidan på en liten stolpe, med halvförsäkring.
Det värsta var att idioten inte ens stannade, utan smet för glatta livet. :mad: Fick ringa farsan som fick komma och bogsera upp mig, vilket tog en bra stund. Det var mycket allvarligare än bilden visar. Dike modell brant

Bifogat

• Bild(37).jpg
    Bild(37).jpg
    106.5 KB · Visningar: 52
  • Bild(10).jpg
    Bild(10).jpg
    49.5 KB · Visningar: 38
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...