Köp av motard...

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Hoj
Yamaha FZ1 N
Tjena tjena... Är ny här på forumet och har lite funderingar kring motard ser så jävla kul ut:yoparty. Håller på och tar kortet nu och körupp den 29maj och ska handla min första motard efter det tänkte jag.Har haft funderingar på en duke 2:a. Vad är det man ska kolla på om man ska handla en sån?? Kan tilläggas att jag har åkt enduro och cross i typ 10 år. Vad är det för försäkringar på en sån? Bor i Uppsala. Hur fort går dom orginal??? Tjejen har en r1:a och vill ju kunna åka me henne me:) . Kan man ligga på lite på motorvägen etc etc.??? Kommer säkert att komma flera frågor efter hand vill jag lova:) . MVH- Sahlen

Hej och välkommen!

Har dålig koll på Duke'n men ang. försäkring. Lättast är att fixa ett regnummer och ringa runt till bolagen och fråga. Det skiljer mycket från bolag till bolag och beroende på din ålder också förståss. Bilsport & MC brukar ha vettiga priser så länge man inte ska försäkra RR-hok! Lycka till med uppkörningen och hojköpet! :tummenupp

Vet inte just duken men har haft två KTM motarder, 640 & 660.

Jag pröjsar 3500kr helfs/helår på bilsport & mc - offroadförsäkring.

Är nog dock det dubbla om du bor i Uppsala.

Duken har samma motorn som 640n. Vet dock inte hur det är med förgasaren.

640n är rätt så rolig, men lite slö jämfört med 660n

Last edited:
Tjena tjena... Är ny här på forumet och har lite funderingar kring motard ser så jävla kul ut:yoparty. Håller på och tar kortet nu och körupp den 29maj och ska handla min första motard efter det tänkte jag.Har haft funderingar på en duke 2:a. Vad är det man ska kolla på om man ska handla en sån?? Kan tilläggas att jag har åkt enduro och cross i typ 10 år. Vad är det för försäkringar på en sån? Bor i Uppsala. Hur fort går dom orginal??? Tjejen har en r1:a och vill ju kunna åka me henne me:) . Kan man ligga på lite på motorvägen etc etc.??? Kommer säkert att komma flera frågor efter hand vill jag lova:) . MVH- Sahlen

jag tycker själv att det inte är så roligt att köra med sporthojjar är en helt annan kör stil. handla både och?:rolleyes:

Duke 2:an toppar 200 på originaldrevning. Är inga problem att hänga sporthojar då det är duktigt kurvigt men kommer rakor så ligger man ju pyrt till.
Har en lätt kittad till salu om du vill hämta en på framsidan...
Vibrerar rätt hårt och går ok om man kittar lite, testa en och bilda en egen uppfattning själv är ju alltid det bästa:yoparty

Bilsport & MC: 6000kr/per år/hel-offroad försäkring om du bor i Stockholm, 5400kr om du är medlem i SMC.

Lycka till med hojkortet!

Tycker att du ska sikta in dig på en 625:a eller en 660. Duken är en 640 med något större luftburk. Jag tror helt klart att du har roligare på en 625:a eller 660, då dom är lite "smidigare". Och med mer pulver kommer du fortare upp på slangen!!!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda