Köp av minimoto, vad ska man ha?

Pledger

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
Yamaha -00
Tjena grabbar!

Jag testade en polares minimoto igår och blev frälst. Vilken rolig, livsfarlig liten pryl! :) Är nu på jakt efter en egen med tanke på priserna. Jag hade tänkt att leka lite med polaren på bana. Måste inte vara värstavärsta men jag vill inte heller ha något som rasar innan jag kommit ut ur depån...

Så, vad ska man ha? Säg att jag kan lägga ut max 3.5k. Antingen på en fräsch, eller på en lite billigare mer sliten som man kan fräscha upp.

Kollat på denna: Hit me! Är det något att ha? En exakt replika? Finns det billiga delar eller är det Polinis egna som gäller isf?
3744610527.jpg

Tips på någon annan ni sett på blocket?

Mycket Tacksam för svar!

/Calle Pledger

Last edited:
Hade jag varit du så skulle jag passat mig för GP3´an som du visar på bild. Dom brukar inte hålla så länge, + att den e ganska "liten" eftersom det är en kopia på en mini och inte en midi. Satsa i stället på Blata kopian http://www.blocket.se/vi/16765801.htm?ca=11_s el GRC kopian http://www.blocket.se/vi/16751166.htm?ca=11_s
GRC kopian är visserligen också en mini men lite större än GP3´an.

Annars så hade jag en polinikopia http://www.blocket.se/vi/16694590.htm?ca=11_s för längesedan, och den har vi nu i Kalmar som prova på hoj för dom som vill testa att köra på bana. Lite mindre hästar än dom andra men otroligt hållbar.

Tänk bara på att om ni ska köra på bana så måste du byta däck och ev koppling oavsett vilken modell ni köper, och sen att man får vad man betalar för. För det är faktiskt bara kopior som kostar 1/10 del av vad våra tävlingsmaskiner kostar.

7an
www.v-man-racing.se

Last edited:
Tack för svaren! Vad är det som skiljer de bättre kinareplikorna mot era hojar? Och vad är det som brukar rasa på GP3an? Den är så jävla ball ju! d:

Har för mig att det är dreven inne i motorn som inte håller. Den har nämligen en "växellåda" som ändrar utväxlingen.

Annars så är det kvalitén som skiljer mellan kina och våra hojar. Kortfattat så är det hållbarheten och effekten.

Vissa delar passar från våra hojar på kopiorna men inte allt.

Men det är ett bra sätt och kolla om man tycker om sporten och börja med en kina hoj. Om du provar på en bana och tycker det är kul så kommer du garranterat att "byta upp dig". Eller om du får möjlighet och prova nåns hoj så kommer du och känna skillnad.

Begagnade kostar från 10000:- och nya från 20-25000:- och upp.

/7an
www.v-man-racing.se

Så det är bara effekten och inte vägegenskaperna som gör att man inte hänger med en värstinghojarna på banan?

Så det är bara effekten och inte vägegenskaperna som gör att man inte hänger med en värstinghojarna på banan?

Effekten, en bra koppling, däcken samt kvalite på andra saker som lager och annat har också viss betydelse. Men precis som 7:an säger så är det en bra instegsport till sporten o många av oss som kör italienare idag kommer från kina hojar från början...

Vet du däremot att du är intresserad av att gå vidare så är det nästan bättre att satsa på en italienare direkt:tummenupp

Jag har bara kört Polini kopian så dom andra kan jag inte uttala mig om, men kineserna har kopierat "gamla" modeller så det har nog hänt lite grann på väghållningen också.

Men som Jonas skriver, vet du att du ska fortsätta köra så satsa på en Italienare med en gång.

/7an
www.v-man-racing.se

Jag kör blata o det är en huskelig maskin på rakorna. o hänger med hyffsat i kurvorna.

Men det är ramen o motor o allt det dära. Det ska gå som en dans med hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman