Köp av lätt MC

Hanrobin

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2010
Hoj
Yahama R1 -05
Hej!
Jo jag har försökt forska lite i vilken som är den mest prisvärda lätta MC'n för 10.000kr eller mindre. Köper begagnat.
Jag har kontakt med två säljare, en som säljer En Aprilia RS 125 -96 och en som säljer en Honda NSR 125. Båda går för 10.000 kronor, vilken verkar vara mest för pengarna?
Här följer länkar:
http://www.blocket.se/vi/27908972.htm Honda

http://www.blocket.se/vi/27808608.htm Aprilia

Tack på förhand!!

(Hoppas det blev rätt del av forumet)

Last edited:
I detta fallet kan jag väl låta lite partisk men jag hade köpt NSRen uav de två. Tror du får en hoj som strular mindre samt lättare att hitta delar till, aprilian blir uppdaterad 98 och har hört att det är mycket enklare att hitta delar till den lite nyar modellen. Delar till hondan finns över allt + att det finns mycket billigt i tyskland

Var väl en del lite äldre 125:or som var svindyra i försäkring också, nåt med effekten, så det kan ju vara bra att kolla innan

Duger inte rettan? :tungan

Jag har fått intrycket att europeiska 125:or har bättre chassi än riskokarna.

Jag gillar Honda, det är ingen hemlighet. Men i det här fallet behöver man inte ens vara partisk, ta Hondan! Gamla aprilia 125:or är inte bra. Jag känner några som hade sådana när de var nya och de grät nästan över hur dyra de var att laga, och hur ofta de var tvungna att lämna in dom. En Honda bara går och går, så länge det är olja och vatten i den.

Italienska chassien är bättre? Gissa var Honda NSR 125 är tillverkad...:rolleyes:

Ram, bromsar och hjul är Grimeca, Marzocchi fjädring o.s.v... Enda som kommer från Japan, och det är det väsentliga, är motorn.

Duger inte rettan? :tungan

Jag har fått intrycket att europeiska 125:or har bättre chassi än riskokarna.

Jag har för mig att Hondan är byggd i Italien eller Spanien...

Men ja den är slapp i chassiet. Jag skulle ha lagt några tusenlappar till och köpt den senare generationen Aprilia. Den är ganska snygg dessutom.
Men av dom två så vetefan...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...