Köp av lätt mc.

hahah lite trögflytande i hjärnan kanske jag tyckte iaf att det vara ganska lätt att förstå ironin med tankepå alla gubbar som dunkar huvudet i tegelväggen

jag skiter i hur många gubbar som dunkar i väggar, det är fortfarande svårt att utskilja ironin ur en text :tungan peace
 
Notera att det inte är en EXC
DT-motor med högre kompression (mer botten ungefär samma toppeffekt) så servicen är nära nog obefintligt (kolven håller väl ca 2000 mil)
Nej jag kräver inte 30-40k :-p
Tänkte lägga ut den för 18

Men är den landsvägsreggad??
Vad toppar den??
Om du sänker priset lite så kanske jag slår till :tummenupp:)
 
Just nu är den strypt (luftburk och krök, ganska lätta att få bort skulle jag säga), tro det eller ej! Så nu toppar den ca 110 utan att pressa och hänga över styret. Ostrypt lär ligga i klass med DT/CRM

http://bikepics.com/members/igge/97125lc2/
Färskaste bilden längst ner
Original kåpor och sadel finns kvar om någon föredrar lila :tungan
 
Just nu är den strypt (luftburk och krök, ganska lätta att få bort skulle jag säga), tro det eller ej! Så nu toppar den ca 110 utan att pressa och hänga över styret. Ostrypt lär ligga i klass med DT/CRM

http://bikepics.com/members/igge/97125lc2/
Färskaste bilden längst ner
Original kåpor och sadel finns kvar om någon föredrar lila :tungan

Ok, de var fina:tummenupp men jag föredrar ändå en Dt ;)
Osså vet jag inte om jag skulle haft råd med 18 k :(
 
problemet är att de tar lika mycket för en -92 crm som för en -00 Dt :(
Bry dig inte så mycket på årsmodell.. Det är inga stora uppdateringar som kommit genom åren. Köp den du gillar som är i ett bra skick.
 
Saken är ju den att nyare DT oftast inte gått lika långt och är i bättre skick.
Inte alltid, men ofta så är det så.

Sedan har jag fått för mig att det är lite lättare med att få tag på delar till DT
 
men det bra är att en 92:a CRM e minst lika bra som en 00 DT:krama

bra sagt :tummenupp

naaa delar beror på vad man ska ha, motordelar är inga problem eftersom att samma skit finns på nsr. Annars så finns det universal till allt annat stortsätt. Plast är ett bekymer men det är onödigt att kulta tycker jag. Man ska ändå inte köra över sin egen förmåga. :rolleyes:

Skiter i hur långt den gått. Min har ändå gått runt 3500 mil men den går ändå bättre mekaniskt i motorn än en nyare dt. men som sakt, välj det du tycker känns rätt. provkör gjärna båda innan.
 
bra sagt :tummenupp

naaa delar beror på vad man ska ha, motordelar är inga problem eftersom att samma skit finns på nsr. Annars så finns det universal till allt annat stortsätt. Plast är ett bekymer men det är onödigt att kulta tycker jag. Man ska ändå inte köra över sin egen förmåga. :rolleyes:

Skiter i hur långt den gått. Min har ändå gått runt 3500 mil men den går ändå bättre mekaniskt i motorn än en nyare dt. men som sakt, välj det du tycker känns rätt. provkör gjärna båda innan.
Nu håller jag med om att CRM är en bättre konstruktion på vissa punkter, men på vilket sätt går den bättre mekaniskt än en nyare DT? :)
 
Trodde du sa max 17k, men det där är rätt mycket hoj för pengar.
Värt att kolla är om kolven är bytt, annars är det dags för den, lite över den normala gränsen annars tror jag.

Han hade bytt kolv vid 1800 mil. Jag fick skrapa ihop allt jag hade, eventuellt lån lite. Men det är värt det om jag får den:D
 
Han hade bytt kolv vid 1800 mil. Jag fick skrapa ihop allt jag hade, eventuellt lån lite. Men det är värt det om jag får den:D

Gött :)
Bra val av hoj tror jag, egentligen inte mycket mer som behöver göras vid dom där milen, möjligtvis oljebyte, men det är ganska billigt :D
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top