köp av ktm 450 sx.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
hej funderar på att köpa e sx 450 04-.

är det en bra hoj? finns det något vanligt fel med dem?

hur ofta ska den servas å vad ska servas å vad kostar det ungefär?

hur länge kan man köra med samma kolv?

tänker köra mest i grusgrop och ibland på crossbana. har kört haft 250cc förrut,.. tack i förhand
 
jag har en 06:a och jag har inte haft några problem med den, tycker att det är en jävligt bra hoj.

Jag känner inte till några vanliga fel på dem.

Eftersom det är en cross är det ju väldigt täta serviceintervaller, enligt manualen skall man byta olja och oljefilter var 15:e timma men jag brukar byta mycket oftare. Sen så ska mán ju som vanligt byta luftfilter efter varje eller varannan körning beroende på hur filtret ser ut.

Jag tror man kan köra ca: 90 timmar på en kolv, det gjorde jag iaf och kolven såg rätt fin ut när jag bytte.
 
ok men hur mycket olja ska det vara i den? å vilken olja? va kostar oljefilter ungefär? tacksam för svar:D
 
har för mig att det är 1.2 liter när man byter filter, vilken olja du vill använda avgöra du själv men det är ju mer eller mindre samma som till gatu-mc.

Oljefiltrena kostar ca 50 kr styck och man byter två vid varje byte.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top