Absolut, men Rolex i Sverige har sålt mig en klocka i ett utförande som de nu inte tänker återställa. Ingen stor sak men fånigt.På ett sätt får man tycka att Rolex har ganska solid integritet för sitt märke där AD bara gör ingrepp och utbyte av delar som är godkända av tillverkaren.
Å andra sidan, det är min klocka och jag betalar urmakaren för att utföra en tjänst. Vad är problemet liksom?
Vidare, om jag skulle rulla in på volvos verkstad med en ny V90 och be dem att montera på en ratt från en Amazon har jag en känsla att de hade vägrat medan den oberoende verkstaden nog hade gjort det.
Urmakare berättade att de hade skickat en klocka till Schweiz som Rolex vägrade (!) returnera för att det satt en "felaktig" del på.
Amazon grejen håller inte för jag bad Volvo sätta på samma ratt de sålde den med från början.
Problemet är tydligen att folk blivit så jävla efterblivna att de bygger om klockor för att på så sätt kunna sälja dem dyrare på andrahandsmarknaden, patetiskt jävla intresse tycker jag.