Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Om nu någon, av outgrundling anledning, nu skulle få för sig att undra vad som hände med mitt mishap:
Fick klockan tbax. Den gick såklart inget vidare efter vatteningressen. Tänkte som så, att klockan är ju inte värt något särskilt i detta skick. Kan lika gärna ge mig på att försöka vara urmakare också. Hur svårt kan det va, liksom.
Efter att ha botaniserat på ebay har jag fått alla små pinaler som behövde bytas. Det var någon kugg som sakandes, nån fjäder som gick sönder och lite sånt där. Har också fått införskaffa och tillverka lite pytteverktyg samt köpt div klocksmörj-tjofräs.
Wish me luck att få ihop skrället igen...
View attachment 438920
Underbart! Jag önskar dig all lycka till. Du får återkomma med slutresultatet.
Tog ner min vintage SeaDweller till medelhavet. Jag hade den hellre på armen än att jag lämnade dem i skor, kläder eller på hotellrummet eller för den delen i bilen. Lät trycktesta den för ca 1 år sedan utan att byta packningar eller så. De körde den inte till fulla djupet den enligt specifikationerna ska klara. Jag hade inga större betänkligheter att bada eller snorkla med den. Vore dock tråkigt om den nu inte hade varit tät. Samtidigt vore det tragiskt om den bara ska användas i säkra miljöer. Det var inte direkt det den konstruerades för från början. Min 60-tals Submariner har jag använt på samma sätt alla år. Den lät jag dock serva och byta packningar på rätt omgående efter jag köpte den. Servat den två gånger t om. Den hade varit ett tryggare val egentligen under resan. Får nog ta och lämna in min SeaDweller och låta serva den också helt enkelt. Inget jag skulle våga ge mig på egen hand. Du är modig som tar dig på att försöka fixa din släktklenod. Jag hoppas att du får till det.