Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chrono24 är nästan som Ebay för klockor. Hur gör du om du ska köpa något på Ebay? I och med att Chrono24 är en marknadsplats med många olika säljare så är det svårt att säga att de är på ett visst sätt, för det beror så mycket på vilken säljare på sajten det handlar om. Kolla på forum som Klocksnack eller Watchuseek vad som står där. Kolla recensionerna på t.ex. Facebook vad som står där också.Ja du hur gör man det då?.. googlat säljaren, verkar vara nån pantshop på diamanter och andra lyxprodukter.
Finns 3 säljare på blocket med just de ja söker, men en ser falsk ut...
Beställde en steinhart aviation chronograph. Fy fasen vad besviken jag blev. Skarpa riviga kanter, hårda knappar, sekundvisaren var still när stoppuret var avstängd
Skickade tillbaka den. Men den såg otroligt bra ut på handen
Some watch brands that use base movements manufactured by Valjoux include Appella, Breitling, Cyma Watches, Fortis, Gallet, Glycine, Hamilton Watch, IWC, Invicta Watch Group, Junghans, Longines, Mido, NIXON Inc., Omega, Oris, Panerai, Porsche Design, Sinn, TAG Heuer and Zodiac.

€8000 är väl ungefär i de trakter som en sprillans ny Fifty Fathoms ligger va? Så en udda modell med visst samlarvärde i bra skick torde ju antagligen ligga en aning högre än så. Kanske inte i nivå med en Comex Submariner, men ändå lite mer än en ny.Visar sig snabbt att den aldrig sålts till allmänheten utan endast delades ut till västtyska attackdykare under några år på 70/80-talet.
Begagnatmarknaden svämmar alltså inte direkt över av gamla oälskade "Bunds". Finns just nu en ensam stackare i tveksamt skick till salu för €8000 i Italien.
Helt enkelt inte läge just nu..
Så vad gör man? Jo, man bygger ihop en Bundhomage helt enkelt.
Köpte en modern klassiker i form av en Seiko SKX007, en mindre urmakarverkstad, lite blandade klockdelar och vips så hade man knåpat ihop en fattigmansbund.
[bild]
Seiko SKX007
Kanske inte för alla, men jag är helnöjd, även om jag fortfarande inte gett upp tanken på att en vacker dag även kunna lägga vantarna på äkta varan.
[bild]
Min WannabeBund
Då originalet ju är från 70-talet används min Bundwannabe flitigt även i situationer där jag kanske inte alltid skulle använda en klocka annars. Vill ju snabbpatinera den lite på ett naturligt sätt.
Sr-program med finurlig rubrik om Rolex.
Rolex – populär prestige för ängsliga män eller tidlös (förlåt) klassiker?
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/692202?programid=2794
Började lyssna men det var inget vidare tyckte jag, inte inledningsvis i alla fall. Vart mest snack om status och inte om företaget de första 10 minuterna i alla fallSyrran tipsade om det. Har du lyssnat på det?
Började lyssna men det var inget vidare tyckte jag, inte inledningsvis i alla fall. Vart mest snack om status och inte om företaget de första 10 minuterna i alla fall
Öht var det inte så himla mycket snack om just Rolex tycker jag. Mest om statusen i armbandsur i allmänhet. Plus några saker som väl kanske inte var helt korrekta. Och vissa saker som man frågade sig vad de alls hade med ämnet att göra.Började lyssna men det var inget vidare tyckte jag, inte inledningsvis i alla fall. Vart mest snack om status och inte om företaget de första 10 minuterna i alla fall
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |